FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 22:02

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kajaanin kentän tekijöitä?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Kajaanin kentän tekijöitä?  (Read 1092 times)
nicoman93
Former member
Kajaanin kentän tekijöitä?
« on: 09.08.09, 14:56 »

Asustelen Kajaanissa ja olisi kutaa, jos kotikenttäni näkyisi FS2004 tai FSX:ssä edes vähän realistisempana. Omistan 4 megapixelin taskukameran, se on kyllä turkasen vanha ja siinä ei ole minkäänlaista zoomia, mutta täältä foorumilta lukemani perusteella kuvan tarkkuus riittäisi. Ongelmana vaan on se kun pitäisi saada kuvattua myös terminaalin etupuolelta ja sinne on luonnollisesti asiattomilta pääsy kielletty. Lisäksi olen vain 16 vuotias, mutta kokenut simulaattorilentäjä kylläkin.

Sitten, onko välttämätöntä kuvata rakennuksien lisäksi jotakin muuta, kuten ilmakuvia yms, (joita en usko todellakaan pääseväni hankkimaan ainakaan mutkattomasti). Kajaanin lentoaseman piha-aluetta nääs laajennettiin muistaakseni pari kolme vuotta sitten, joten en ole varma, ovatko esim. Google Mapsin kuvat aivan ajan tasalla. Lisäksi satelliittikuvat ovat mustavalkoisina (jos tarkentaa lähelle). Niin ja lisäksi oheiset piharakennukset ovat aidan tuolla puolen. Käyn joku päivä kysymässä luvan, sillä liikenne on melkoisen vähäistä ja lupa saattaisi irrotakin... Eli en siis lupaile mahdottomia.

-Nico
Toni Heikkinen

Date Registered: 11.11.06

Re: Kajaanin kentän tekijöitä?
« Reply #1 on: 09.08.09, 15:53 »

Minä olen tehnyt Kajaanin kenttää tämän verran.  Siinä ei ole muuta kun terminaali rakennus.  Kentän tekeminen on vielä kesken mutta toivottavasti valmistuu joskus.  thmbup

Tässäpä kuva siitä.

[ attachment removed / expired ]

Olympus SP590uz                                                                                                                                                                        
Canon EOS40D, EF-S 18-55mm, EF-S 55-250mm, Sigma 120-400mm

Ultrapilotti.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2 on: 10.08.09, 05:55 »

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
gangst
Former member
« Reply #3 on: 10.08.09, 06:22 »

Minä olen tehnyt Kajaanin kenttää tämän verran.  Siinä ei ole muuta kun terminaali rakennus.  Kentän tekeminen on vielä kesken mutta toivottavasti valmistuu joskus.  thmbup
Terve Toni! Tuolla toisessa ketjussa (http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,79957.0.html) sanoit että kenttä on muuten valmis, mutta pitää vain saada simulaattorin tunnistamaan muotoon? Pitääkö tämä paikkansa? Koska voisin itse yrittää saada sen simuun.
nicoman93
Former member
« Reply #4 on: 10.08.09, 17:21 »

Tämäpä oli positiivinen yllätys! Kohta saankin nähdä oman kotikenttäni simussa aidompana, viiihdoin! Kiinnostaa kysyä (kun en ole vielä koskaan edes mallintanut mitään) että teetkö sä ton mallinnuksen valokuvista vai näyttääkö luomus valmiina enemmän sinun edellä näyttämiäsi kuvia? Vai näyttävätkö kaikki kesken olevat rakennukset tältä?

-Nico
nicoman93
Former member
« Reply #5 on: 10.08.09, 17:24 »

Sori perun edellisen kysymykseni... enpäs ollut tarpeeksi tarkka
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1