Tre frågor

(1/1)

Stefan:
Intel Core I7 920
1,3 TB disk
6 GB ram
GeForce GT230 1,5 GB dedikerad grafik
Blu-Ray spelare
Wlan, Bluetooth, kortläsare.
Vista Premium 64 bit.
15.000:-
Ingen skärm eller tangentbord/mus.

Fråga1) Är det bra grejer?
Fråga2) Skulle det fungera bra med FSX?
Fråga 3) Är det ett okey pris?

Tacksam om någon som kan och vet kan ge ett svar.
Hälsningar,
Stefan.

Putte:
Är det ett paket eller ett ihop plock?

1) Skulle gärna vilja veta vilken disk du tänkt dig? 1,3 TB uppdelat på endast en disk brukar ge väldigt lång åtkomsttid till disken, dv.s slö hårddisk.
Sedan, varför köpa Vista nu när Windows 7 är runt hörnet och det finns en RC som fungerar att använda gratis fram till 2010 någon gång.
Lite osäker på hur bra grafikkorts valet är, måste nog forska vidare lite på det.

2) Skulle nog fungera bra!

3) Priset verkar väll rätt okej. 

noneedforaname:
Instämmer helt med föregående!

Hårddisken kommer att bli för långsam, vilket är ganska negativt för just FSX. Varför inte åtminstone ladda ner en gratis demoversion av Windows 7 (64-bit) och prova tills vidare? Skulle jag själv bygga en ny dator i dag skulle jag tveklöst välja Win7 framför Vista (trots att jag alltid gillat Vista).
Om man inte redan äger Vista finns det nog ingen anledning alls att välja det framför Win7.Inför valet av minnen finns det en hel del läsvärt här: http://www.tomshardware.com/reviews/Components,1/Memory,3/
Tydligen är det framför allt låga åtkomsttider man ska satsa på, vilket kanske inte alla känner till, utan satsar blint på dem med högst minneshastighet (mätt i MHz).Priset... Jag har inte räknat efter, men låter inte 15000 lite dyrt? Kanske inte, men var beställer du i från? Dustin och Inet brukar vara både pålitliga och billiga. Värt att kolla upp.

noneedforaname:
Ett litet tips för den som vill prova på Windows 7 gratis i 120 dagar. Att förlänga till 120 dagar gratis är dessutom inget brott mot något avtal, uppger Microsoft.

http://www.tomshardware.com/news/windows-7-activation-hack-trick,8499.html

Stefan:
Hej.
Tack för era svar.
Jag har ett alternativ med samma specs men med en hårddisk på ca 650GB. Kanske det är ett bättre alternativ? Kostar 11.000:-
istället för 15.000:-
Någon som vet mer om Windows 7? På vilket sätt är det bättre än Vista om man ska Flightsimma?

Än en gång, tack för svar och intressanta länkar 

Navigation

Up one level