Kramfors 090820

(1/2) > >>

chris93:
Var och tittade in en sväng på Kramfors/Sollefteå flygplats  under gårdagsförmiddagen, här kommer lite bilder därifrån.

Mina photoshopkunskaper är lika med noll så bilderna är endast förminskade och inte på något vis redigerade. Kamerautrustningen består av en enkel 7,2 MP digitalkamera, så räkna inte med några superbilder.

SE-MAL från Gällivare på plattan.

SE-MAL startar upp mot Arlanda.

En chartrad OY-JRU (MD87) tillhörande Danish Air Transport med destination Malmö. Planet, som tidigare hette SE-RBA och har tillhört Nordic Regional, har faktiskt gått på linjen Arlanda-Kramfors-Gällivare. Den linjen som NextJet kör på numera.

Främre delen av planet

Bakre delen

OY-JRU startar upp...

...vänder runt...

...taxar ut mot bana 35...

...och lyfter

SE-MAK ankommer från Arlanda och går sedan vidare mot Gällivare

Hoppas att bilderna var till erat nöje.

Ett stort tack också till flygplatspersonalen med Lars och Anders i spetsen, hoppas att man är välkommen fler gånger.

Mvh

Zekehund:
roligt att se lite bilder från Kramfors, men tänk på att inte klippa vingen etc (om du inte tänkte ta i en annorlunda vinkel) så att nästan allt är med.

chris93:

roligt att se lite bilder från Kramfors, men tänk på att inte klippa vingen etc (om du inte tänkte ta i en annorlunda vinkel) så att nästan allt är med.

Oki, tack för tipset.

Jag är ju rookie när det gäller flightspotting men jag ska försöka tänka på det i fortsättningen.

othic:
helt ok att klippa bort en vinge men mindre ok att klippa  bort delar av flygkroppen  bra bilder

JohanPohan:
Härligt att se bilder hemmifrån och att -RBA var på besök! Vet du vad DAT gjorde där och vilka de flög åt?

/ Johan

Navigation

Up one level

Next page