Två skärmar Fsx (Dual monitores)

(1/2) > >>

Phille:
Tja!
Jag har precis köpt en till 22" skärm till fsx. Nu har jag två likadana 22" och kör samma upplösning på båda (1680x1050). Det jag inte får att funka är att spela fsx i fullskärms läge på båda skärmarna. Jag vill ha så att hela cockpiten är på båda skärmarna. Går inte att dra fönstret bredare än en skärms bredd. Jag tror att man måste ändra upplösningen i fsx till typ 3160x1050, hur man nu gör det... Kanske ska tillägga att jag kör vista. Vore grymt schysst om någon kan hjälpa mig!

Tack på förhand/ Phille

snillet:
för att ha ett fönster på så hög upplösning måste du använda Matrox DualHead2Go som simulerar båda skärmarna som en

Phille:
aj då! är det så illa? de kostar väl sjukt mycket:S så det går inte på nåt annat sätt? i så fall får man väl köpa en i usa!

saabpilot:
Förr eller senare vill du ha 3 skärmar för "utsikten", så mitt råd är titta på Matrox TripleHead2Go DIGITAL.

Gubben:
Fattar inte vad ni menar, kör du XP är det inga problem att köra Expanded eller spanned view.
Jag kör för tillfället 3360x1050 på två skärmar, kör fsx i fullskärmsläge med två vyer.
Aktiverar det i catalyst nvidia har samma funktion men det funkar inte i Vista ( Hoppas MS fixat Vistabuggen i Win7)

Det blir så här(bara ett exempel jag kör inte så här bara för att visa vad man kan göra)

http://img515.imageshack.us/img515/1725/spec2web.gif

Navigation

Up one level

Next page