Dell Dimension 9200 tillräcklig?

(1/5) > >>

Matad:
Hej, har precis installerat FSX på min dell 9200. Men måste ha allt väldigt lågt för att det skall flyta på och inte hacka helatiden. Tycker att min dator är så pass ny att den borde klara fsx?

Om Datorn:
Intel core2 duo 2.0(?) GHz
2 gb ram
320 gb hdd
Geforce 8600 GTS 256 mb(Tror det är den)
Windows vista 32 bit

Kan det vara så att vista slöar ner den såpass eller måste den uppgraderas för att funka tillfredställande?

mgerner:

Hej, har precis installerat FSX på min dell 9200. Men måste ha allt väldigt lågt för att det skall flyta på och inte hacka helatiden. Tycker att min dator är så pass ny att den borde klara fsx?

Om Datorn:
2 gb ram
320 gb hdd
Windows vista 32 bit

Kan det vara så att vista slöar ner den såpass eller måste den uppgraderas för att funka tillfredställande?

Det där är ungefär exakt vad min burk har, som är nästan två år gammal. Och där fungerar FSX nästan inte alls.

Matad:
Det är så illa alltså....

Då är frågan räcker det med nytt grafikkort och mer ram eller är det endast ny dator som gör det!?

Puffen:

Om Datorn:
2 gb ram
320 gb hdd
Windows vista 32 bit

Datorn är nyinköpt, men komponenterna baseras på gammal teknik, är jag rädd för.

Det är väl lite mer än 3 år sedan Intels C2D-processorer introducerades. Då köpte jag X6800-processorn på 2.9 GHz. Den var snabb då. Min nuvarande Core i7 940, som är överklockad till 4GHz ger mig hyffsad prestanda i FSX.

2GB minne är snålt tilltaget för FSX. Bäst är ett 64-bitars operativ med 4GB minne eller mer. Minne skall vara snabbt (frekvens och latency).

8600 GTS 256 mb är gammal teknik och på tok för lite minne för FSX. Geforce 8-seriens första kort stammar också från 2006 om jag inte minns fel. Först släpptes 88-korten och därefter budgetserierna, bl a 86-serien.

Putte:

Det är så illa alltså....

Då är frågan räcker det med nytt grafikkort och mer ram eller är det endast ny dator som gör det!?

Rädd för att du behöver byta ut mer eller mindre alltihopa för att få någon prestanda FSX. 

Navigation

Up one level

Next page