Projektarbete: Skellefteå Airport - FS9

(1/1)

JP-:
Hej FSN!

Jag går nu sista året på Medieprogrammet här i Skellefteå och det är dags att bestämma vad man ska göra som projektarbete. Jag har klurat ett tag och inte riktigt kommit på något men idag så kom jag på en idé i alla fall.

Eftersom att det inte finns något scenery till Skellefteå Airport så tänkte jag att man kanske skulle bygga ett sådant till FS9 och ha det som projektarbete.
(Det finns väl nått scenery till SFT om jag inte minns fel. Dock är det endast ett par fordon som blivit nytt jämfört med orginalet tror jag.)

Det ligger på min hårddisk med ett stort antal bilder från aktuella flygplatsen, både från airside samt landside som jag tog i syfte med ett scenery-bygge av Skellefteå Airport.

Dock så har jag endast kunskaper i Photoshop. Inte något annat som har med Scenery-bygge att göra. Är alltså nybörjare på det.

Vilka program använder man för Scenerybygge?

Gmax har jag testat och sett guider på här men finns det något annat program man ska ha när man bygger en flygplats?
Gmax ska jag även lära mig och sitter för stunden att försöka få kläm på det med att läsa guider etc.

Använder Photoshop för texturer.

Tips, Trix, Idéer?

Hur tror ni det är bästa sättet för att göra detta projekt så bra som möjligt.
Hur är en bra grund till en flygplats?
Vad ska man egentligen börja med? 

Frågorna är många

Detta är bara en idé fortfarande.

Reservation för stavfel!
/Jonas Persson

jhz94:
Några fordon? Vart enda hus är med!
http://flightsim.com/file.php?cm=SEARCH1&fsec=0&match=Skelleftea&fname=&sortby=1&sortdir=7
Förövrigt så kommer en uppdatering snart. Bara en till två mindre buggar på terminalen.

Work in progress:

[ Attachment not found - or removed ]

JP-:
Hahaha!
Jag hittade nått pack på något ställe och då var det inte sådär!

Men fint gjort! Tummen upp!

Du kanske får en konkurrent! 

Edit: Vill du ta del av bilder på något så är det bara att höra av sig!

jhz94:
Det enda jag egentligen saknar är bilder på tegelhuset framför tankstället och just tankstället.
Ska bara fixa en bugg på fotosceneryt i Fällfors och göra texturerna i samma ton istället för i fyra olika nyanser på väggen.

RoniisH:

Några fordon? Är du knäpp eller? Vart enda hus är med!

Idiotisk kommentar.

Lycka till Jonas, med projektarbetet.

Navigation

Up one level