FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.03.19, 23:42

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Musiikkia tietokoneeella ?
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] Reply Print
Author Topic: Musiikkia tietokoneeella ?  (Read 5819 times)
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

Re: Musiikkia tietokoneeella ?
« Reply #40 on: 14.09.09, 11:53 »

Kvantisoinnissakin on mielestäni hyvä olla maltillinen. Yleensä soittelen Cakewalkiin kaikki ihan luomuna ja sitten kvantisoin tarpeen mukaan - siis  yleensä vain Note on -tiedon enkä kestoja ja vältän 100% aikakorjausta. Useimmin 90% riittää "tiukkaamaan" rytmin ilman, että lopputulos on liian konemainen.  Cool
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #41 on: 14.09.09, 13:06 »

Paljon myös riippuu mitä musiikkia tehdään . . jossain tapauksessa lopputuloksen pitääkin olla konemainen. Itse olen soittanut oikeita rumpuja 35-vuotta ja muistan kun hankin ensimmäisen rumpukoneeni, innostuin niistä tietysti valtavasti ja rupesin matkimaan rumpukonetta myös oikeilla rummuillakin soittaessani . . se oli silloin monilla näin . .
Kerrankin eräs musiikin ammattilainen sanoi soittamani keikan jälkeen: Ne iskut oli niinkun jus siinä missä pitää, soitit tarkasti kuin kone. . ja niinhän minä yritinkin soittaa!
Grin
Paljon olen myös yrittänyt tehdä koneilla kopiota oikeasta soitostani, se on kyllä melko työlästä jos sitä yrittää isku kerralla käydä läpi ja siirtää biteiksi.
R-8:ssa on kyllä dynaamiset soittonappulat mutta paremmin onnistuu soitto jonkun syntikan koskettimistolta . . tai sitten Hmmm . . niillä sähkörummuilla, olen semmoisia aina silloin tällöin kokeillut ja ne on kyllä aivan huippu-keksintö.
Smiley

O-P Pietila

Date Registered: 26.09.02

« Reply #42 on: 18.09.09, 08:29 »

HUHHUH!

Tälläistä on odotettu ja kauan:
http://www.8bitventures.com/mssiah/

Nykyaikainen sekvensseri-syntetisaattori yhdistelmä + Midi!

Toimii C64:n omasta näppiksestä, Amigan hiirellä yms. 

Aikaisemmin nämä C64 musaohjelmat ovat olleet kivikaudelta eikä niitä ole juuri voinut käyttää, mutta tämä kyllä muuttaa kaiken.
Pitääpä tilata heti tuo kortti ja kaivaa vanha kuuslankku naftaliinistä.  thmbup thmbup thmbup
mtanttar
Former member
« Reply #43 on: 18.09.09, 09:17 »

Tällaiseen törmäsin. Mielenkiintoinen "konsepti", mitään uuttahan tässä ei ole, mutta että verkossa..

Flash-sivu, ei äärettömän hitaille koneille. Ensimmäisestä ruudusta voi valita valmiin pohjan tai tyhjän projektin. Homma toimii hiirellä raahailemalla.

http://www.hobnox.com/index.1056.en.html
O-P Pietila

Date Registered: 26.09.02

« Reply #44 on: 18.09.09, 12:37 »

Joo, tuo on tosi pätevä. Tämä Flash TR-909:n kanssa saa myös aikansa mukavasti kulumaan:
http://lab.andre-michelle.com/fl-909

Smiley
Pages: 1 2 [3] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1