FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.07.19, 22:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Screenshot
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Screenshot  (Read 1321 times)
-imppi-
Former member
Screenshot
« on: 13.09.09, 07:13 »

Hei, olen ihan uusi täällä foorumeilla eikä lentosimulaatoreistakaan ole vielä paljoa kokemusta. Tarvitsenkin nyt apua. Miten te saatte otettua kuvia tuolta koneen ulkopuolelta? Miten te saatte liikuteltua sitä kameraa? Tuohon tarvitsenkin nyt ensiksi apua. Smiley Muitakin vinkkejä saa ja pitää minulle kertoa...:DD
Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

Re: Screenshot
« Reply #1 on: 13.09.09, 08:45 »

Riippuu vähän, että mitä ohjainta käytät.

Koneen ulkopuolelle pääsee kun painaa S tai asettaa sille näppäimen joikkariin tai yokeen (mikäli löytyy).

Kuvaa saa liikuteltua numeronäppäimistöllä (HUOM! Num Lockin oltava päällä). Virtual Cockpitissa (3D ohjaamo, saa esille painamalla F9) kuvaa voi liikutella painamalla spacen pohjaan ja liikuttamalla hiirta. Mikäli sinulta löytyy jonkin lainen joikkari tai yoke, niin kuvaa voi silloin liikutella em. ohjaimissa olevalla hat switchillä.

Kuvia saa otettua painamalla V:tä.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA PRG BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Palezu
Former member
« Reply #2 on: 13.09.09, 09:21 »

Päteekö tuo myös fs9:n kans? Mulla ei ainakaan virtual cockpitti liiku mihinkään vaikka painaa spacea ja liikuttaa hiirtä. (serkulla on fsx ja siinä tuo toimii)
Ja kuvia olen aina ottanut print screen näppäimellä Tongue.
Jesperi Lauhio

« Reply #3 on: 13.09.09, 09:49 »

FSX käypi noi temput, vanhemmista simuista en tiedä.

V näppäimellä niitä kuvia on kätevämpi mielestäni ottaa, koska kuvat tallentuu suoraan kansioon josat ne löytyy sitten helposti. Print Screenillä nuo kuvat tulee leikepöydälle joten... Makuasia miten niitä kuvia haluaa ottaa, mutta itse otan ne mieluummin tuolla simun omalla toiminnolla.

PS. Teemulle tiedoksi, että kuvat tallentuvat .bmp tiedostoina joten ne täytyy muuttaa .jpg muotoisiksi jotta niitä voi esim foorumille laittaa.

Kannattaa ne kyllä muutenki laittaa .jpg muotoon koska silloin ne vievät paljon vähemmän tilaa kovalevyltä...

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA PRG BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #4 on: 13.09.09, 10:24 »

Päteekö tuo myös fs9:n kans? Mulla ei ainakaan virtual cockpitti liiku mihinkään vaikka painaa spacea ja liikuttaa hiirtä. (serkulla on fsx ja siinä tuo toimii)
Ja kuvia olen aina ottanut print screen näppäimellä Tongue.

FS9:ssä ei toi kamera toimi tollain, vaan esim. joikkarin hatswitchistä tai hiirellä jos omistat maksullisen DBS Walk&Followin tai ilmaisen Flight1viewin. FS9ssä ei myöskään saa kuvia V nappia painamalla, vaan siihen tarttee joko esim. Frapsin tai FSScreenin... Tuo V on pelkkä FSX ominaisuus.

Jesperi Lauhio

« Reply #5 on: 13.09.09, 10:27 »

Noin se taitaapi olla... Tuli vaan jotenkin oletuksena, että Teemulla on FSX.

Sorry... Embarrassed

Happy landings!

Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #6 on: 13.09.09, 11:38 »

Kannattaa muuten suosiolla panostaa joystickiin, josta löytyy erillinen "hattukytkin" kuvakulmien vaihtamiseen. Helpottaa hommaa huomattavasti, kun voi liikutella kuvakulmia vapaasti niin VC:ssä kuin koneen ulkopuolellakin eikä tarvitse koko ajan näppäimistön kanssa sählätä.
-imppi-
Former member
« Reply #7 on: 15.09.09, 04:08 »

Ok, selvä!! Kiitos kaikille!! Smiley Niin juu fs9 se on..
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1