Grafikkortsfråga

(1/1)

Nigge:
Har börjat få lite problem med grafikkortet, det började med att s-video utgången slutade fungera, nu har jag börjat råka ut för återkommande problem att moderkortet börjar skrika(ljudsignaler)(det löser sig med lite knackande på grafikkortet) att det ej hittar grafikkortet, en liten fråga till att börja med... finns det en risk att det är moderkortet som börjar säga upp sig? jag tycker själv att det verkar troligast att det är kortet som säger upp sig...

Kortet jag har är ett ATI Radeon X1950,
resten av datorn är:
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core processor 3800+ 1.99Ghz
RAM: 2.00GB

Kommer jag tjäna någonting på att byta grafikkortet(FS9/FSX)? eller börjar det komma till den nivån att det är CPU/RAM som börjar bli flaskhalsen?
(om det lönar sig med grafikkort, har ni några förslag?

Gubben:
Hej
Är det ett X1950Pro?
Dom brukade hålla 2år, Pajar grafikkortet så hittar inte mobot det och och varnar under bootnigen
jag skulle tro att det är Grafikkortet.

Hasse

Nigge:
Jag minns helt ärligt inte om det är ett pro eller ett XT eller vad det nu hette, problemet är att det kan dyka upp när datorn varit igång ett tag, det blir svart och så börjar moderkortet varna, men som sagt det skulle förvåna mig starkt om det var moderkortet då kortet är några år gammalt + att det började med videoutgången som pajjade...

Men då är frågan hur mycket man tjänar på att lägga ut några lappar på ett nytt kort, om det går att få fart på FSX t.o.m eller om det är lika bra att köpa ett likvärdigt kort?.

Putte:
Du kan få köpa mitt HD4870 när jag byter upp mig till nya 5800 serien? 

Navigation

Up one level