Täältä löydät uusimmat kartat verkkolentoosi. (Ilmoita uusimmat löytösi).

(1/6) > >>

zetair:
Olen täysin kypsynyt etsimään karttoja...

Googlella löytää jotain, täältä jotain ja niin edespäin

Tiedän että EAD:sta saa Eurooppaan, melko kattavan lentämiseen liittyvän karttapeiton! On mm. SID:it, STAR:it, sekä NDB,VOR,AD ja ILS -karttoja. Itse en tätä palvelua käytä (johtuen siitä, että se on vaikea tallennuksen, ja tulostuksen kannalta)?= Ehkä en osaa käyttää oikein? Usein käytän siis Googlea lento-asemakarttojen etsimiseen...! Ainahan jotain on tarjolla, mutta usein kartat ovat auttamattomasti vanhentuneita Ostin juuri vuodeksi eteenpäin AIRAC -tiedostot), mutta karttoja en! Luulisi(n), että niitä löytyy ilman rahaakin? Itse lennän ainoastaan IFR-lentoja, ja toivoisin että tähän ketjuun voisi saada mahdollisimman uusia IFR-karttoja ympäri maailman VFR-toimintaan en toistaiseksi ole ryhtynyt , mutta sekin kiinnostaa aika paljon.

Tähän ketjuun voit ilmoittaa uusimmat löytämäsi ilmailukartat (freeware), eli maksuttomat ja vapaasti saatavilla olevat ilmailukartat.

Myös kaikenlaiset vinkit / linkit joista ko. karttoja saa ovat tervetulleita!

T: Mika (Joskus niin helppoa, toisinaan erittäin vaikeaa...).

pyrtsä:
http://www.simcharts.org/mapy/index.php
Tuolla iso kasa eri maiden karttoja, ei tosin läheskään kaikkia.

macklin:
Moro!
Näin aluksi IVAO:n sivuilta löytyy useasti tuoreita karttoja. Esim. minulle on suuri ilo ollut Russian IVAO:n download:sin All Russian Charts, kautta ohjaa Avsim Russian sivuille josta todella saa Jeppesenin melko tuoreet kartat koko Venäjälle n.43mb.

Edit: IVAO:n Öljyvaltioiden esim. United Arab Emirates sivuilta tosi tuoreet Jeppesenit sekä Navdatan koti-sivuilta/charts saa moneen maahan ajantasaiset kartat ei tosin kaikkiin mutta kannattaa vilkaista.

jukka

TA:

Tiedän että EAD:sta saa Eurooppaan, melko kattavan lentämiseen liittyvän karttapeiton! On mm. SID:it, STAR:it, sekä NDB,VOR,AD ja ILS -karttoja. Itse en tätä palvelua käytä (johtuen siitä, että se on vaikea tallennuksen, ja tulostuksen kannalta)?= Ehkä en osaa käyttää oikein?

Sieltähän ladataan ja tulostetaan/tallennetaan PDF-tiedosto. Ei kauhean vaikeaa?

jukkapalander:

Moro!
Näin aluksi IVAO:n sivuilta löytyy useasti tuoreita karttoja. Esim. minulle on suuri ilo ollut Russian IVAO:n download:sin All Russian Charts, kautta ohjaa Avsim Russian sivuille josta todella saa Jeppesenin melko tuoreet kartat koko Venäjälle n.43mb.

Edit: IVAO:n Öljyvaltioiden esim. United Arab Emirates sivuilta tosi tuoreet Jeppesenit sekä Navdatan koti-sivuilta/charts saa moneen maahan ajantasaiset kartat ei tosin kaikkiin mutta kannattaa vilkaista.

jukka

Itsekin tuskastelen aina karttojen kanssa lentäessäni. Olen huomannut suht käteväksi tavaksi mennä aina sen kohdemaan divisioonan sivuille minne lento suuntaa ja sieltä yleensä löytyy tuoreimmat kartat maan kentille.

Navigation

Up one level

Next page