Loputon lento: Piper J3

(1/56) > >>

Wanhis:
[ Attachment not found - or removed ]

Tervetuloa Loputon lento testisarjan pariin. Tämän kuvasarjan tein testimielessä, kokeillakseni tämän, loputon lento idean kantavuutta. Lennän tässä kuvasarjassa Piperin Oulusta - Kemiin. Jätän koneen sinne ja siitä saa sitten kuka tahansa jatkaa lentoa ja lentää koneella minne haluaa.
Olisi tarkoitus, että tällä samaisella konetyypillä jatkettaisiin lentoa, tässä ketjussa. Tee lennostasi kuvasarja ja postaa se tähän samaan ketjuun jatkoksi. Jos haluat tehdä seuraavan kuvasarjan, sekä jatkaa lentoa Kemistä eteenpäin, niin ilmoita: " Varaan seuraavan Legin "

Oheisessa linkissä on tarkempia ohjeita ja ajatuksia Loputon lento kuvasarjasta. Linkin takaa löytyvä ketju on myöskin lentokerho Nordic LL:n virallinen keskustelufoorumi.

Linkki: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,90149.0.html

Tässä ollaan Oulussa parkissa, muiden pikkukoneiden seurassa. Tarkoitus olisi lähteä Piperillä Kemiin.

[ Attachment not found - or removed ]

Ja siitä pörähtää moottori käyntiin, pienten savujen siivittämänä . . .

[ Attachment not found - or removed ]

Cessna 152:sen perässä lähdetään rullailemaan, kaunis syksyinen aamupäivä lähteä lentämään.

[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Cessna pääsi matkaan ja sitten tuli meidän vuoromme . . .

[ Attachment not found - or removed ]

Kaunis syksyinen maisema avautui ympärille, kun Piper oli saanut kerättyä korkeutta.

[ Attachment not found - or removed ]

Olin suunnitellut, että lennän rannikon tunumassa kohti pohjoista. Matka oli alkanut mukavasti ja ihailin Oulun saaristoa. Karttaa piti vilkuilla välillä, niin tiedetään missä mennään . . Hmmm . . tuo taitaa olla Haukipudas . .

[ Attachment not found - or removed ]

Ja pian sekin oli jäänyt taakse, kun kiisin huimaa vauhtia nopealla Piperilläni.

[ Attachment not found - or removed ]

Tottuneena merilentäjänä alkoi mieleni tehdä aavoille ulapoille. Kauempan häämötti "Ulkokrunnin" saari joten en voinut vastustaa kiusausta, vaan käänsin koneen saarta kohti.

[ Attachment not found - or removed ]

Kun olin päässyt Ulkokrunnin päälle niin sain ajatuksen käydä katsomassa "Kemi kakkosta" se on majakka keskellä ulappaa, eikä tästä ole sinne kovinkaan pitkä matka. Kone tuntui toimivan hyvin ja polttoainetta oli yllin kyllin, joten käänsin koneen suuntaan 310 astetta, joka johtaisi suurinpiirtein majakalle.

[ Attachment not found - or removed ]

Aikani siinä sitten lentää köröttelin mutta majakkaa ei vain näkynyt! Päätin ottaa hieman enemmän korkeutta, että saan paremmin tähysteltyä. Lopulta majakka olikin aivan vieressä . . en meinannut edes huomata sitä ja olin lentää ohi! Pudotin nopeasti korkeutta ja menin katsomaan Kemi 2:ta hieman lähempää.

[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Kemi kakkonen jäi taakse . . ja kun kerran täällä asti ollaan, niin lennetään vielä toisenkin merimajakan kautta . . . sen nimi on "Kemikraaseli" . . ja tuollahan se jo näkyykin . . .

[ Attachment not found - or removed ]

Keminkraaselin kohdalta kaarsin sitten oikealle kohti rannikkoa, etten joutuisi Kemin lähialueelle ja kaupungin päälle . . tarkoitus oli mennä sisään "Toukosta" . . . tuosta saarien välistä kun ensin mennään . . .

[ Attachment not found - or removed ]

Rannikolle tullessani rupesin tähyilemään "Simo" nimistä paikkakuntaa . . onkohan se tuo? Kyllä varmaan . . . tästä vaan sitten vasemmalle . . .

[ Attachment not found - or removed ]

Laskulupa tuli radalle 18 mutta siellä näytti olevan myös pienempi sivukiitorata ja pyysin lupaa laskeutua sinne. Lupa tuli ja ryhdyin sorvaamaan laskua . . .

[ Attachment not found - or removed ]

Laskeutuminen meni hyvin ja rullasin koneen parkkiin . . .

[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Tämmöinen oli tämä avauslento . . laitoin tuohon parkkikuvaan koordinantit näkyviin jos nyt joku haluaa juuri samoilta pyöränsijoilta jatkaa. Maastoon laskeuduttaessa ne voisi kyllä ainakin laittaa näkyviin. Pakko ei ole juuri tuosta samasta kohtaa lähteä, riittää kun ollaan samalla kentällä.

Eipä muuta kuin seuraavaa legiä varaamaan . . . . . sitten kun seuraava lentäjä on postannut kuvasarjansa tähän jatkoksi niin seuraava voi taas varata "legin" Legin varanutta voi tietysti yrittää manipuloida lentämään kone johonkin tiettyyn paikkaan mutta lentäjä saa itse päättää mihin hän sen lentää. Koneen voi myös lentää ennalta sovittuun paikkaan, mikäli jonkinlainen yhteisymmärrys saadaan aikaan.

Tähän jatkoksi voi kommentoida kuvasarjaa aivan normaaliin tapaan . . .

fly_boy:
Noniin, komeat kuvat ja komeasti sait sarjan avattua. Voisin myöhemmin lentää Jetrangerinkin ensimmäisen legin, vai mitä mieltä Jari on, aloitetaanko pyöriväsiipisenkin matka jo?

nicolaine:
Nextleg varattu mulle
ehdotuksia?

Wanhis:
Quote

Next leg varattu mulle


Hienoa! . . . Sinulla on kaksi viikkoa aikaa tehdä sarja . . sen jälkeen kone vapautuu muille, ellei sarjaa näy! Voit myös ilmoittaa jos tulee este, etkä kerkeä sarjaa tehdä, jolloin kone vaputuu muiden lennettäväksi . .
Olet  Lentokerho Nordic LL:n jäsen kun sarja on ilmestynyt. Jäsenenä olemisessa ei ole mitään etuja mutta se on "tyylikästä"

Antton! Jos haluat, niin voit ruveta vetämään kerhon "Helikopteri-jaosta!" Se ei tarkoita muuta, kuin sitä, että teet tälläisen vastaavan aloitus-sarjan Jet Rangerilla . . . Otsikkona "Loputon Lento Bell 206" tms.
 

nicolaine:
Aloittelen lennon kun on mahdollista, mutta kohteita kemistä-?

Navigation

Up one level

Next page