Omat texturet

(1/4) > >>

nicolaine:
Anteeksi jos tällainen aihe on, mutta etsiskelen ohjelmaa jolla voin tehdä oman paintin lentokoneeseen (FSX)
Gmax ei ainakaan toimi mulla
Pahoittelut

akos:

Anteeksi jos tällainen aihe on, mutta etsiskelen ohjelmaa jolla voin tehdä oman paintin lentokoneeseen (FSX)
Gmax ei ainakaan toimi mulla
Pahoittelut

Ei siihen Gmaxia tarvitakaan. Paintin tekemiseen riittää jokin kuvankäsittelyohjelma ja DXTBmp kuvien konvertoimiseen simun ymmärtämään muotoon.

Oskari

nicolaine:
Muokkaat jotain esim peräsin(tail) painttia entisestä texturesta vai?
vai alotatko kokonaan uuden piirroksen?

Palezu:
Joo elisiis Gimp 2.0 (google it) ja DXTBmp.

Kannattaa ensin opetella perusjutut tosta kuvankäsittelystä ja ohjelmien käytöstä, loppu onkin sitten kohtuu helppoa. Itse käytän ton gimpin lisänä paint.net-nimistä ohjelmaa, on ilmennyt että mitä en gimpilla osaa tehdä niin paint.netillä osaan. Voin jelppii jos tarttet apua, oon jo 2 konetta tehny 

Joo ja tosiaan muokkaat johonkin valmiiseen tekstuuripohjaan.

akos:

Muokkaat jotain esim peräsin(tail) painttia entisestä texturesta vai?
vai alotatko kokonaan uuden piirroksen?

Yleensä koneille on ladattavissa layerillinen paintkitti. Se siis pitää sisällään tyhjät tekstuuripohjat, joihin on sitten helppo sotkea värejä. Sitten tallennus Bmp:ksi ja konvertointi.

Paintkittien tiedostot ovat yleensä PSD-muodossa, joiden aukaisemiseen tarvitaan esim. Photoshoppia tai vastaavaa ohjelmaa, joka noiden layereiden päälle ymmärtää. Mm. ilmainen GIMP taitaa olla tällainen.

Oskari

Navigation

Up one level

Next page