ACC Controller -koe (ex. C3) sunnuntaina 18.10. kello 18 alkaen EFES:ssä

(1/2) > >>

Nikop:
Tervehdys lentäjät!

ACC Controller -kokeeni (entinen Controller 3) pidetään Tampereen aluelennonjohdossa ensi sunnuntaina, 18. lokakuuta, kello 18 alkaen. Jotta EFES saisi mahdollisimman suuren työkuorman, suositellaan kokeen aikana lennettäväksi kotimaanlentoja (IFR). Samaan aikaan tullaan järjestämään muutakin aktiviteettiä - siitä lisää tuonnempana.

Koska tarkoitus on saada mahdollisimman suuri liikennemäärä samanaikaisesti, toivotaan että lentäjät olisivat viimeistään kello 18:30 ilmassa, jotta ruuhkahuippu muodostuisi kello 18:30-19:00 välille. Kokeessa liikenteen kokonaismäärä ei ratkaise, vaan nimenomaan se kuinka paljon liikennettä on samanaikaisesti. Hyväksyttävään tulokseen vaaditaankin suuri määrä koneita ilmatilassa samanaikaisesti.

Nähdään ensi sunnuntaina ruuhkaisessa Suomen ilmatilassa!

- Niko Pursiainen

macklin:
Moro!
Voisin tulla hyvinkin lentämään kun itselläni olisi vähän harjoiteltavaa PPI practical exam:ia varten. Kysyisinkin miten merkitään flightplaniin läpilaskut eli sanotaan nyt lähtö EFVA -EFPO-EFVA IFR Porissa muutama ILS/VOR lähestyminen low approach?

Edit:Pannaanko läpärit ihan vain RMK:seihin?

jukka

mtanttar:
Jukka, katsopa AIC B4, liite 3:

https://ais.fi/ais/aicb/B/B2009/B0042009.pdf

macklin:
Moro!

b) Mikäli IFR-koululennon (esim. EFRO - EFKT - EFRO) aikana on tarkoitus tehdä harjoituslähestymisiä jollakin muulla lentopaikalla
kuin lähtö- ja laskupaikalla, on sellaisen lennon osista tehtävä erilliset lentosuunnitelmat reittiosuuksittain (siis:
EFRO - EFKT ja EFKT - EFRO) huolimatta siitä, että mittarilähestyminen ei pääty ns. loppulaskuun vaan esim. matalalähestymiseen
tai läpilaskuun (läpilaskusta ei tule tässä tapauksessa tehdä erillistä merkintää kohtaan 18, koska kyseessä on IFRlento).
Em. lennolla tehtävien harjoituslähestymisten tyypistä ja lukumäärästä tehdään merkintä kohtaan 18:
Esim.: RMK/EFKT 2 x ILS, 1 x NDB.

Kiitos vastauksesta olin kyllä lukenut tuon mutta mitenkä se käytännössä merkitään lentosuunnitelmaan? Elikä lähtö ja tulopaikka on sama ja plaaniin pannaan esim. VAS Y80 PRI Y80 VAS ja RMK/EFPO 2xILS30+2xVOR12/30. Tosin tuossa puhuttiin kahdesta lentosuunnitelmasta mutta sitähän ei voi IVAO:ssa tehdä?
Neuvokaa nyt tyhmää.

jukka

macklin:
Moro!

Eli onko oikein?
VAS Y80 PRI STAY1/0020 PRI Y80 VAS
RMK/SYAYINFO TRAINING LOW APPROACH ILS12, VOR30,VOR12

jukka

Navigation

Up one level

Next page