FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.07.18, 08:02

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  PMDG JS41 Opetuslegi/stoori
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: PMDG JS41 Opetuslegi/stoori  (Read 2401 times)
Henksu
Former member
PMDG JS41 Opetuslegi/stoori
« on: 15.10.09, 15:47 »

.
« Last Edit: 29.01.13, 12:11 by Henri Lehtinen »
Otto Nieminen

Date Registered: 06.02.06

Re: PMDG JS41 Opetuslegi/stoori
« Reply #1 on: 15.10.09, 16:05 »

Olipas varsin kattava turautus ja auttoi muutaman jutun ymmärtämisessä muissakin koneissa  thmbup
Joonas Kapanen

Date Registered: 07.01.08

« Reply #2 on: 15.10.09, 16:08 »

Siinä oli kaikki, kuin pähkinän kuoressa ja vaikuttaa realistiselta tekeleeltä  thmbup paljonko maksoi?

ToniH22
Former member
« Reply #3 on: 15.10.09, 16:12 »

Kyllähän tuo purkki koneelta löytyy ja on muutama lentokin jo tehty mutta ei vaan ole niin paljon aikaa ollut touhuta sen parissa että olisi tänne kuvia jaksanut laittaa.
Mutta hyvä että sinä laitoit kuvia tästä ja laadukkaita sellaisia. Kohan tässä nyt innostuu niin jaksaa sitten tänne niitä kuviakin laitella, on tuo simuilu jäänyt nyt oikeastaan jo sivummalle meikäläisen elämästä kun ei tahdo aikaa enää riittää sille. Smiley
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #4 on: 15.10.09, 16:13 »

Upeeta, mahtavaa thmbup En tosin jaksanut kaikkia höpinöitä lukea nyt, kun oli niin paljon asiaa Grin Täytyy kyllä lukea joskus kokonaan paremmalla ajalla. Kuvathan oli taattua laatua Cool
gangst
Former member
« Reply #5 on: 15.10.09, 18:18 »

Namm...  Cool
Harri Lonnqvist

Date Registered: 15.11.01

« Reply #6 on: 15.10.09, 20:20 »

Moro!

Hienoa että viitsit raottaa verhoa siihen vakavampaan lentämiseen sekä sitä että esim. FMC ei ole mikään peikko!
Hienot kuvat ja esimerkit.Itse ei jaksa enää keskittyä compuutterin ruuvaamiseen eli lennän lähinnä puskaa,tosin
Falcon on asiaa!

Näitä tarvitaan mutta ei sentään otsa hiessä pidä aina mennä samoin kuin oikeassa elämässä/ilmailussa,jokainen ottakoon
simusta irti juuri sen minkä haluaa ja kunnioitan sitä että joku todella paneutuu asiaan!

Itse täytyy taas keskittyä tuohon IL2:seen ja FS2004 kotimaa sorvaamiseen....ja ehkäpä vielä jossain vaiheessa
IVAO-onlinenä Malmilta.Vatsim on tuttu vuosien takaa,taisi olla jopa Satco...

Harri

[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #7 on: 16.10.09, 05:39 »

Henrillä aivan loistava idea, tehdä tälläinen opetus-sarja. Todella mielenkiintoista ja hienoa katseltavaa. Toivottavasti sinä tai joku muu osaaja jatkaa tälläisten tekemistä muistakin koneista. Vaikkapa niistä aivan vanhoistakin tasokkaammista lisäosista.
Monet lentelevät niillä vanhoilla koneilla " vähän sinne päin "  . . . tälläinen vastaava opetus-sarja tulisi kyllä tarpeeseen.
Smiley

Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #8 on: 16.10.09, 08:41 »

Mistähän saisi suomennokset/selitykset kaikille noille hienoille termeille (ostamatta sitä kallista lisäosaa ja sen mukana mahdollisesti tulevaa käsikirjaa)? Ei siis pelkkiä lyhenteiden selityksiä tyyliin "CAP:lle (Central Announciator Panel)" vaan, että "mittees tuo nyt oekkeen tarkottaa?" suomeksi tai kolmannella kotimaisella.  Grin Sinänsä tuo Henrin esitys on kyllä hyvä ja askel oikeaan suuntaan. Ei kuvasarjoja pelkästään sen osoittamiseksi "miten mainio minä olen", vaan jotta niistä olisi katsojille iloa tai oppia - mieluiten molempia.

Pekka
« Last Edit: 16.10.09, 08:46 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #9 on: 16.10.09, 08:55 »

PMDG:n sivuilta saa ladattua manuaalit ilman tuotteen ostamista, mutta Henrikin varmaan suomentaa termit pyydettäessä. Smiley

"When we left earth it changed our world"
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #10 on: 16.10.09, 09:22 »

PMDG:n sivuilta saa ladattua manuaalit ilman tuotteen ostamista, mutta Henrikin varmaan suomentaa termit pyydettäessä. Smiley

Kiitos linkistä. Latasin kokeeksi yhdet ja totean, että oikein selkeät manuaalit ovat. Nyt ei sitten kun opiskelemaan "lentokapteeniksi"  Grin ... MUTTA siihen tarvittaisiin oikeastaan se kone. Kun pyrstö irtoo, niin nokka...  Sad

Kaikki eivät osaa kuitenkaan tarpeeksi englantia (minulta toki taittuu). Ajatus on kuitenkin hieno tuollaisesta "lentokoulusta". Tarvittaisiin vain joku riittävän viitseliäs henkilö, joka haluaisi nähdä vaivaa sen toteututtamiseen. Minä itse olen opetusalan ammattilainen ja tekisin sen mielelläni vaapaa-ajallani, mutta minulta puuttuu tarvittava tietotaito liikennelentämisestä.

Opettelin kyllä aikoinaan mittarilentämisen perusteet, ILS-laskeutumiset ja sun muut, mutta minua tässä simuilussa ei koskaan ole kiehtonut IFR-lentäminen. Kaikkein vähiten istuisin tuntikausia lentämässä jotain reittiä reittikoneella mahdollisimman realistisesti. Ei ole edes aikaa sellaiseen. Minä "tykkään" nousta, lentää, temppuilla ja laskeutua manuaalisesti mitä erilaisimmilla konetyypeillä mitä erilaisimmissa maisemissa ja olosuhteissa. Lennonjohtajat saisivat päänsärkyä, jos tulisin heidän reviirilleen. Minusta ei siis yksinkertaisesti olisi liikennelentäjäsi.  laugh Silti olisi ihan kiva oppia sekin, jos se oppi olisi "mukavan porkkanan" muodossa tarjolla.

Pari vuotta sitten joku (oliko se Tero Partanen?) aloitti sellaisen videoilla toteutettavan opetussarjan (mikä olisi ehkä tehokkain muoto), mutta sekin sarja jäi kesken mahdollisesti tekijän ajanpuutteen takia.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jaakko Koponen

Date Registered: 05.03.07

« Reply #11 on: 16.10.09, 15:44 »

Ehdottomasti tutustumisen arvoinen kone. Työn raskaan raatajalle sopii tämmöinen pikkupulkka oikein hyvin, kun ei ole aikaa lentää tuntikausia valtamerten yli. Tunnin puolentoista lurautuksen kerkiää silloin tällöin. Mielestäni oikein hyvä vaihtoehto, kun FSX defukoneista haluaa siirtyä vaativimpiin koneisiin. Henrille iso  thmbup.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1