Canon EOS 1D MK IV är här!

(1/1)

simonbrygg:
Nu efter lång väntat så har Canon lanserat deras senaste tillskott av kamera och det är flaggskeppet 1D som är uppdaterad för att återigen komma steget över Nikon på marknaden för sport, nartur och pressfoto. Vi på Osdphoto har följt lanseringen under morgonen genom att vi suttit bänkade vi datorn med tio olika flikar öppna och följt allt som hänt.
Har skrivit ihop lite om den nya kameran och även lite bilder på skönheten och allt hittar ni så klart på: http://osdphoto.se/ 

/Simon Brygg - Ostersund Photography

othic:
bortsett från storlek och pris verkar denna vara den ultimata spottingkameran     

Daniel_Nordin:

bortsett från storlek och pris verkar denna vara den ultimata spottingkameran     

Känns det inte som vikt & ergonomi är ett kriterier när det gäller "spottingkameror"? Visst är den enastående tekniken i Canon EOS 1D MK IV utmärkt för att bedriva spotting då med bred kunskap av kameran + fotografering kan få professionella resultat i bilderna. Men det känns ändå som kameran är s.k. overkill i spottingsammanhang.

Casimir:
Beror  såklart på vad man jämför den med, Jag själv skulle gärna vilja spotta med den. Sen om det är over kill eller inte skiter jag i, För de nya möjligheterna man får är ju bara positiva!
Men får tillfället håller jag mig till min 40D med BG då den funkar bra även den till ändamålet och jag har annat att lägga pengarna på just nu. 

simonbrygg:
Har använt 1D MK III för flightspotting och det är överlägset den ultimata kameran för spotting, det är en sportkamera och det kan jämföras med spotting, den är snabb, grym autofokus, ljuskänslig och byggd som en pansarvagn! Att man har 1,3 crop gör att man får mer vidnvinkel vid cockpitfoto etc men lite mindre vid tele MEN 16 mpix på en 1,3 censor gör att man kan klippa det där 0,3 mindre utan att tappa så mycket kvalitè!
Har inte haft ekonomin för att köpa en egen 1D och har varit väldigt nöjd med min 40D men nya 1Dn gör att man funderar på att uppdatera sig men kommer ha kvar 40Dn som andrahus OM jag skaffar en 1D. 

Navigation

Up one level