Arvaa paikka

<< < (2117/3937) > >>

tslowman:
Hyvä arvaus, Tero. Kyseessä on todellakin saksalainen PAK 40, mutta meillä samaisesta vermeestä käytettiin nimitystä 75K 40. Salpa-linjalla ei kuitenkaan olla nyt.

apa100:
Tykistömuseo hml

passat:
Karkialammen panssarikumpare.

http://www.panoramio.com/photo/68037131

tslowman:
Tero pitää sulkea näistä kahinoista. Löytää aina lopultaperin. 

Todellakin, kyseessä on Mikkelin Karkialammella entisen Savon Prikaatin alueella oleva panssarikukkula entisen RAuK:n vieressä. Olin itse SavPR:ssä varusmiespalveluksessa v. 1981, jolloin kunnostimme ensimmäisen kumpareelle sijoitetun panssarin T-34 Sotkan aliupseerikurssin yhteydessä. Vaunuja hankittiin vuosien saatossa lisää (yhteensä toistakymmentä panssaria ja puolentusinaa pst -tykkiä). Tämän hetkinen tilanne on se, että panssarikukkulaa puretaan, ja osa kalustosta sijoitetaan Sotamuseoon ja osa jää Mikkeliin Jalkaväkimuseoon. Näin päättyy tarina Suomen toiseksi suurimmasta panssarikokoelmasta. Loppu.

Arvauskuvan pst -tykki toisesta suunnasta

Yleisnäkymää panssarikukkulalta

Tässä juuri kunnostettu T-34 Sotka (sotasaalispanssari) huhtikuussa 1981, allekirjoittanut ylimpänä vaununjohtajana.  Tänään vaunu on jo pinnoiltaan hiukan rapistunut. Toivottavasti se saa hyvän kodin.

Anteeksi pidempi loppulausunto (isänmaan hengessä), mutta vuoro (prkl) jälleen kerran Terolle.

valvoja:
Kaappaanpa vuoron ja laitan tällaisen joka luultavasti ratkeaa nopeasti. Tämänkin kuva on jo 18 vuotta vanha. Huokaus.. (Ja mä otin tän omasta mielestäni vasta eilen.)

Navigation

Up one level

Next page

Previous page