LPMA-ESSA VKG190 (11 bilder)

(1/1)

Zekehund:
Hej!
Igår gjorde jag en halvlång flygning från Madeira till Arlanda. Beräknad flygtid med A332 var 4h 40min men efter förseningar var vi nere efter 5h 10 min.
Nog snackat nu kör vi ! 

Står på en Gate på LPMA och förbereder flygningen. Bana 05 var aktiv idag.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Börjar taxningen till bana 05

[ attachment removed ]

Lämnar på tid och stiger till fl 180

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Efter ca timmen så når vi Portugals kust.

[ attachment removed ]

Kommer in i Frankrikes luftrum

[ attachment removed ]

Efter en lång väntan så börjar vi nå Danmarks kust

[ attachment removed ]

Vi fick klart för final bana 19R, men pga att jag kom in lite för sent och sikten var = 0 så var jag tvungen att göra en go around. Och vi fick ta bana 26 för landning och denna gång gick det bättre!

[ attachment removed ]

Landningen gick bra och vi taxade till F39R. Och var på blocks 23.45

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Det var allt för denna gång. Får se om jag slänger upp några bilder för dagens flight från EDDT-ESSA.

Tack för mig

Släng gärna upp en kommentar. Och jag vet att vissa bilder blev väldigt mörka.

browneye:
Snygga bilder och intressant text!

Det du kan tänka på, som du själv säger, är att ljusa upp bilderna lite i t.ex. PS.
Sedan är det också trevligt ifall du skär bort de röda texterna i hörnen.

Zekehund:
tackar.

jo jag höll på i PS men det såg otroligt fejkat ut. Ang röda texterna i hörnen är det ett fåtal bilder som har den. Tack vare att jag beskär bilderna i 3:2 så om man ville ha med en viss detalj så fick det tyvär komma lite text

browneye:

tackar.

jo jag höll på i PS men det såg otroligt fejkat ut. Ang röda texterna i hörnen är det ett fåtal bilder som har den. Tack vare att jag beskär bilderna i 3:2 så om man ville ha med en viss detalj så fick det tyvär komma lite text

Beskär bara bort det du inte vill ha med då då. Brukar jag alltid göra. På så sätt försvinner så lite som möjligt av bilden.

jojje:
Tycker ändå ESSA - LPMA är spännande, speciellt LPMA inflygningen. 

Navigation

Up one level