DC-10-simulatorflygning på Hässlö

(1/2) > >>

PeterEriksson:
God afton, simmare!

Idag var jag och Herr Fridell ut till Västerås Flygmuseum på Hässlö och spakade lite med deras DC-10-30-simulator.
För tillfället saknas A/P, men det blev ju desto mer handjagande då (autopilot-enheten ska bli klar till jul, så har ni vägarna förbi då bör ni titta in).

[ attachment removed ]
Uppställda efter landning på rwy 07L, Hong Kong.

[ attachment removed ]
De flesta reglagen kändes naturliga, och trots att instrumenten är på datorskärmar ser det passande ut.

[ attachment removed ]
I vänstersits sitter man alltid bra.

[ attachment removed ]
Det blev lite studsar och landningar på Kai Tak, och ska man säga nåt negativt är det att sceneryt var lite väl low-res runt staden och den klassiska checker-boarden kunde vara lite svår att se under inflygningen.

[ attachment removed ]
Fridell ser också nöjd ut.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]
Overheaden med lite annunciator lights upplysta.

[ attachment removed ]
Avslutningsvis, den enda actionbilden (blev inte så mycket fotande under själva flygningen), Fridell stiger från 07L med trafik farligt nära..

Swesim:
Snyggt! Vad kul att dom kommit så långt. Har endast testat Draken och Metropolitan simulatorerna men förhoppningsvis blir det en provflygning i DC-10:an nån gång framöver. 

nighty142:
Kul att se! Kommer definitivt flyga över till ESOW någon dag i vår och spana in simulatorn 

viktorssonm:
Intressanta bilder!
Var själv och provade den för någon månad sedan, de har verkligen gjort ett kanonjobb 

bönan:
Ja, jag har bara flugit Metropolitan och det var härligt, men jag har varit inne i DC10:an under flygning och det såg mycket bra ut! Jag ska dit igen på söndag, har bokat 1 h 30 min, men det blir Metropolitan igen...

Navigation

Up one level

Next page