Längdrestriktioner för att bli pilot?

(1/3) > >>

ekepeke:
Hej!

Jag är lite drygt 1.90 m lång och jag har varit hos en läkare som talat om att jag ska bli 2.05m (+/-4cm) lång. Min dröm är ju såklart att bli pilot och jag vill ju inte riskera att inte kunna bli pilot för att jag är för lång. Man kan göra vissa ingrepp vilket gör att man stannar av och kan i bästa fall halvera den tillväxt man har kvar. Denna behandling är extremt jobbig och smärtsam och jag står just nu i ett dilemma om jag ska eller inte ska påbörja denna behandling. Jag skulle vilja ha era tips om hur lång man får vara för att bli pilot och vilka andra längdrestriktioner som finns.

Mvh

Erik Linge

snillet:
Från Hässlö´s hemsida:
Minimilängd: cirka 163 cm
Maximilängd: cirka 197 cm
Detta är ungefärliga längder som vi har fått från de större flygföretagen. Under eller över dessa gränser måste prov göras i flygplan.

Antar att det är ungefärliga längder som gäller överallt

Jakob:
Gör det inte. Du är 14 år och det är alldeles för tidigt att bestämma dig för vad du vill bli. Såklart man kan ha drömmar, men att börja mixtra med kroppen i den åldern pga en dröm som du kanske inte alls har om några år verkar bara dumt. Tänk om du plötsligt vill bli basketspelare?

ekepeke:
Haha eller hur Nä vi får se även om 2.05 är lite väl långt för mig. Svårt nog som det är att knyckla ihop sig när man ska åka bil eller buss Sen att man har 49 i skor gör ju inte saken direkt enklare...

Axel@, ja det var ju lite tråkiga uppgifter, vi får se hur detta utvecklar sig ...

nighty142:
Oh, no, no, no! Skulle vara väldigt försiktig med att hålla på och mixtra med kroppen i din ålder.

Navigation

Up one level

Next page