FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
12.12.18, 11:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FSX+JS41+Sierra Nevadan ylitys
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FSX+JS41+Sierra Nevadan ylitys  (Read 791 times)
Jaakko Koponen

Date Registered: 05.03.07

FSX+JS41+Sierra Nevadan ylitys
« on: 07.11.09, 18:03 »

Tänään lennämme pikku lennon Kalifornian Sierra Nevada-vuoriston ylitse. Uljas ratsumme odottaa KMMH Mammouth Lakesin kentällä aamuauringon ensi säteiden valaistessa taivaan. Mammouth Lakes sijaitsee vuoriston itäpuolella. Korkein huippu on Mt. Whitney hieman yli 14000 jalkaa. Itse kenttä on reilun 7000 jalan korkeudessa.

[ attachment removed / expired ]

Nousun jälkeen kaarretaan oikeaan, jotta tarpeeksi korkeutta vuorijonon ylitykseen.

Ensimmäisen reittipisteen YOSEM kohdalla tiukka kaarros vasempaan ja sen jälkeen seurataan STAR YOSEM1 reittiä lähes suoraan länteen FAITH reittipisteelle, josta kaarretaan kohti San Fransiscoa KSFO.

Mammouth Mountain on Kalifornian suurin ja kaunein laskettelukeskus, jonka lähistölle huono-onninen Steve Fossett rysäytti koneensa. Syynä oli ilmeisesti äkillinen laskuvirtaus vuoren lähistöllä. Kevättalvella 1980 lunta oli noin 7 m ja hiihtokeskuksessa oli käytössä kolmanne kerroksen ulko-ovet.

Vuoriston ylittäminen on aina mieleenpainuva näky.

Pilviverhoon aukeni aukko juuri sopivasti. Yosemiten kansallispuiston jylhä laakso näkyy hienosti.

Pikku hiljaa alamme laskeutua 20000 jalan lentokorkeudesta.

San Fransiscon lahden pohjukka näkyy jo.

Taaksepäin näyttää tältä.

Tässä käsiohjauksella , kun niin yleinen sumu puuttui tällä kertaa.

Onnellisesti odottelemassa rullausohjeita.
ToniH22
Former member
Re: FSX+JS41+Sierra Nevadan ylitys
« Reply #1 on: 07.11.09, 18:47 »

Olipas tyylikkäät kuvat JS:stä.
Hienot on myös nuo maisemat, olisi vaan piru vie Autogeniä tuossa lisurissa niin avot thmbup
Jaakko Koponen

Date Registered: 05.03.07

« Reply #2 on: 08.11.09, 16:31 »

Jep nuo vuoriston photoscenet on Blue Sky Sceneriesin ilmaisia, joita olen muutaman palasen ladannut. Mitäs Toni olet mieltä noista Megascenery Earthin paloista, ovatko hintansa väärti? Pari palaa olen kokeeksi ladannut Pohjois-Kalifornian rannikolta. Tai mitä muita maisemia voisit tuonne Kalifornian suuntaan suositella?
ToniH22
Former member
« Reply #3 on: 08.11.09, 17:04 »

Jep nuo vuoriston photoscenet on Blue Sky Sceneriesin ilmaisia, joita olen muutaman palasen ladannut. Mitäs Toni olet mieltä noista Megascenery Earthin paloista, ovatko hintansa väärti? Pari palaa olen kokeeksi ladannut Pohjois-Kalifornian rannikolta. Tai mitä muita maisemia voisit tuonne Kalifornian suuntaan suositella?
Mulla on Megasceenry Earthin Florida kokonaisuudessaan, mutta se autogenien vähäisyys häiritsi sen verta että en käytä niitä. Tietysti onhan tuossa tuota osavaltiota tehtävänä jos meinaa autogenia joka kolkkaan saada.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1