Motorseglare eller vänta 1 år?

(1/3) > >>

timmyk8:
Hej!
Jag har nu fått veta att jag kan ta ett TMG flygcertifikat vilket betyder att man får flyga Segelmotorflyg (MotorGlider) men nu undrar jag om det är roligt och bra eller är det bättre att vänta 1 år så man kan börja med PPL certifikat? TMG får jag börja med när jag är 15, men PPL får man börja med när man är 16 så... ska man ta segelmotorflyg eller vänta och ta PPL? Säg några skillnader också så skulle det vara mycket snällt!

Hoppas på snabba svar skriv gärna vad ni själva tror och vad ni tycker!

MVH:
//Timmy
EDIT: Rubrik /T

Putte:

Hej!
Jag har nu fått veta att jag kan ta ett TMG flygcertifikat vilket betyder att man får flyga Segelmotorflyg (MotorGlider) men nu undrar jag om det är roligt och bra eller är det bättre att vänta 1 år så man kan börja med PPL certifikat? TMG får jag börja med när jag är 15, men PPL får man börja med när man är 16 så... ska man ta segelmotorflyg eller vänta och ta PPL? säg några skillnader också så skulle det vara mycket snällt!

hoppas på snabba svar skriv hjärna vad ni skälva tror och vad ni tycker! behöver svar ganska genast

MVH:
//Timmy

Vänta, lagom till du är klar med ditt segelcert så är du i åldern så det är dags på PPL. Då kommer pengarna du lagt ut vara mer eller mindre bortkastade. Spara dem istället och lägg dem på att flyga nästkommande år.

Nemesis:
+ att för att få göra din uppflygning med PPL så krävs det att du är 17 eller 18, rätta mig någon?

Casimir:

+ att för att få göra din uppflygning med PPL så krävs det att du är 17 eller 18, rätta mig någon?

17, Samma ålder erfordras för att flyga EK, Så man kan alltså inte börja med PPL när man fyller 16 år om man inte vill hålla på med det i minst ett år.

Putte:

17, Samma ålder erfordras för att flyga EK, Så man kan alltså inte börja med PPL när man fyller 16 år om man inte vill hålla på med det i minst ett år.

Men och andra sidan så är 20.000 för ett segelcert ganska mycket för något som man inte kommer att använda...

Tog segelcert och tänkte väll ungefär som du, och jag måste säga att jag inte är särskilt nöjd med det beslutet såhär i efterhand. Har nämligen lagt av med segelflyget helt och kommer troligen inte återvända.

Navigation

Up one level

Next page