Lite vinterstämning, Malung - Dala-Järna

(1/1)

Swesim:
Vintern brukar ju vara som bäst i Dalarna, inte för kallt, inte för mycket snö och den brukar försvinna lagom till April.
Hur som helst, snart kommer kanske det sista regnet att falla för i år och nederbörden växlar istället till snö. Så varför inte lägga upp lite vinterbilder? 

[ Attachment not found - or removed ]
Lätt nederbörd idag, cirka -9 grader och begränsad sikt, men går att flyga ändå! Anländer till flygfältet med mitt fina åk som ni kan se här.

Idag ska SE-EOT ännu en gång spakas, eller rattas... Finns inte så mycket spakar i en sån här. 
Detta är då en PA28-180C och inget annat, ägd av flygklubben sedan över 30 år tillbaka och fungerar utmärkt ännu, i verkligheten alltså.

Motorn är nu i gång. Checklistan säger: Motorvarv...800-1200 RPM, Oljetryck...KONTR., Bränslepump...FRÅN, Bränsletryck...KONTR., Batteriladdning...KONTR. osv.
Efter magnetkontroll och övriga kontroller så är det bara att taxa ut och sticka iväg.

Lättar efter ungifär 400 meter från bana 34 och stiger till 2000ft och går in i varvet.

Hoppar direkt till final bana 21, det är väl knappast någon som vill se träd och sjöar? Finns inte så mycket mer efter vägen.

Stannar här ett tag och tar mig en virtuell kopp kaffe. Enligt min åsikt så var den smaklös... Kanske behövdes det lite mer socker?

Senare mot eftermiddagen så lämnar jag Järna och åker hem igen.

Molnen sprack upp, sikten blev betydligt bättre och det blev lite kallare.

Gör en överflygning för att kolla hur läget med vindstruten var, den pekade mest mot bana 34 så det blev ett vänstervarv.

Glider lite innan sättning...

... och efter en stund så är vi åter igen på plattan.

Och så rullar jag in Olle Tore igen i hangaren, där får kärran stå tills nästa flygning.

niclasm:
Riktigt snyggt!
Vad är det för bantexturer på tredje bilden från slutet?

//Niclas

Ogge:
Mysiga bilder!

Swesim:
Tackar! 

Riktigt snyggt!
Vad är det för bantexturer på tredje bilden från slutet?

//Niclas

Dom har jag gjort själv, inget som finns att ladda ner alltså. Men jag kan väl skicka om du vill ha? 

niclasm:
Gärna!

Skickar ett pm med min mail

//Niclas

Navigation

Up one level