Kan FS9 ligga i vilken hårddisk som helst?

(1/3) > >>

rannug:
Hej!
Har en fråga som väl avslöjar mina bristande kunskaper i hårdvara - men här får man god hjälp!
Av nödvändighet har jag precis fått gjort en total omformattering av hårddisken och nu fungerar allt som det ska. Skall nu återinstallera FS9.
Min fråga:
Min hårddisk är uppdelad i två delar; "lokal disk C" och "lokal disk D". Jag har tidigare haft FS9 på C-delen, men det var lite trångt med allt annat som också skulle ligga där.
Tänkte nu installera den på D-delen, men har börjat fundera på om det blir problem. Register, config.fil etc. ligger ju på C-delen. Å andra sidan skulle det vara med praktiskt att samla flyget på en helt egen del och bara ha flygsim där.
Kvittar det vilken hårddisk-del man lägger sin flygsim, även om conf.filer etc. ligger på C-delen?
Är det så att om man installerar FS9 på D-delen, så hamnar ändå conf. och registerfiler automatiskt på C-delen (i documents and settings-mappen då)?
Tacksam för hjälp - så jag slipper installera om ännu en gång

Marcuzzz:
Det går utmärkt att installera FS på en egen/annan partition än C:

fs9.cfg och de filerna kommer hamna på samma ställe (C:) som vid en installation på C:.

rannug:
Tack för det!

neumanix:
Den bästa lösningen är att installera FS på en helt egen hårddisk.
Eftersom din C: och D: partition ligger på samma fysiska disk så försämras läs- och accesshastigheten till filerna då windows filer, swap-filen och FS filerna ska läsas samtidigt.
En snabb Western Digital Velociraptor eller möjligen en bra SSD enbart för FS skulle jag rekommendera.

rannug:
Hej Peter och tack för tipset med egen hårddisk.
Men jag är inte riktigt med: om vi lämnar den separata hårddisken ett tag, så menar du att det inte är så lyckat att ha FS9 på partion D, då den också söker filer på C-delen parallellt. Vilket alltså skulle slöa ner simulatorn?

Navigation

Up one level

Next page