Flygfilmer

(1/4) > >>

AntonN:
Hej! Är intresserad av att köpa lite flyg-DVD:n. Närmare bestämt sådana där du får följa med piloterna under en helt vanlig flygning. Har sett att några rätt så intressanta filmer från ITVV är utsatta på Youtube, men jag har fått uppfattningen om att de filmerna (eller åtminstone de flesta av dom?) är rätt så gamla. Vill nog ha något som är så modernt som möjligt. Gärna någon intressant, exotisk flygning med en klurig landning. Flygplanstypen skall helst vara någonting så stort som möjligt B747, B777, A380, ja ni fattar nog vinken Vill gärna ha tips och idéer! Ps. Filmerna skall helst gå att beställa från något land nära mig så att frakten inte blir hutlöst dyr, allra helst Finland men Sverige eller till exempel England går också bra

Anton

jimsom:
World Air Routes har ju många olika DVD-filmer, från hela världen. Kommer in nya filmer lite då och då.
Ta en titt här: http://www.worldairroutes.com/List.html

Bara att välja och vraka!

kitte:
Anton,

visst finns det några av ITVV's videos som är av lite äldre snitt, men de flesta känns fortfarande väldigt fräscha. Om vi tar t ex videona Virgin 747, Martin Air MD11, Airtours A330 eller Midland Fokker 100,  så är det ju fortfarande moderna plan som flygs på exakt samma sätt som i videona och produktionen är toppklassig med många småkameror som filmar ur olika vinklar. Jag rekommenderar dem alla MYCKET starkt. Jag kan ju nämna att förutom de jag nyss nämnde så har jag även ITVV's BA Concorde, Airtours 757 och Leisure 767.

Jag har även två från World Air routes - GOL 737 och Corsair A330, 737, 747. Av kvaliteten av DESSA att döma, spelar World Air Routes (WAR) och ITVV i två helt olika divisioner. De två WAR-DVD's jag har är ärligt talat väldigt amatörmässiga och även om de är intressanta på sitt sätt, speciellt om man tycker om att se långa sekvenser där kabinpersonalen jobbar eller en suddig, skakig bild av marken som susar förbi, så går kvaliteten inte att jämföra. Vad WAR däremot har är ju en väldig samling att välja mellan, men kvantitet kompenserar sällan för kvalitet. Jag har lärt mig väldigt mycket av ITVV's DVD - inte minst CRM - medan piloterna i WAR pratar så man knappt hör pga dålig kvalitet och vääääldigt franskt uttal (i Corsairfallet).

Jag beställde mina ITVV DVD direkt från ITVV och de kom väldigt snabbt.

nighty142:
Nu har jag tyvärr ingen erfarenhet från dessa, men skulle rekommendera en titt på de här filmarna också innan du gör ett köp. Har kanske inte lika stort utbud som de gamla rävarna WAR och ITVV men jag blir ordentligt sugen efter att ha sett deras trailers på Youtube. Tänk dig bara HD kvalité på en schysst TV (vanlig DVD finns också) :-) http://pilotseye.tv/about/?la=en

kitte:
Emil,

det där var INTE snällt av dig!!! Nu måste jag hala fram kreditkortet och köpa såväl en blue-ray spelare som en bunt filmer! Är man född sucker så är man...

/Kitte

Navigation

Up one level

Next page