Långdistans nästa för Norwegian

(1/2) > >>

jimsom:
Enligt uppgifter ska nu Norwegian ha ansökt om slottar för OSL-BKK/JFK samt CPH-BKK/JFK. Det ryktas om att det blir A332 med två klasser som gäller för dessa. Man satsar tydligen på att komma igång under 2010. Skulle också vara roligt om de började köra interkontinentalt från ARN. Frågan är hur SAS IC klarar av detta, har Norwegian rätt service och inte allt för dåliga tider kan man säkert också tävla om affärsresenärerna.

I Sverige lanseras sommarrutter från 2010, bl.a. Kos från Arlanda samt Mallorca och Rhodos från Luleå.

vigge:
För att hålla mig till ämnet, så tycker jag att det är intressant att se att Norwegian är det bolag som expanderar mest just nu!
Jag tror att på OSL-BKK/JFK kan man vinna norskens val av flygbolag eftersom TG och CO är dom enda konkurrenterna.
Men på CPH är det värre där har man både SK/CO/TG som kan bli stora hot men jag tror att om man håller ett lägre pris
än alla andra konkurrenter och lockar affärsresenärerna med en "busniess class" kan DY snabbt vinna marknad.

CO - Continental
TG - Thai
SK - SAS
DY - Norwegian

Zekehund:
roligt att norwegian börjar flyga långdistans.   

Haha Jocke! Det här blir bara bättre & bättre! Eller jag menar fånigare & fånigare  

Flygkapten:
Ser inga nackdelar med att Norwegian expanderar med dessa två destinationer. Hoppas och tror faktiskt att de kan överleva då både New York och Bangkok är omtycka resmål bland oss nordbor men även ideala utgångspunkter för vidare resor. Dessutom är det naturligtvis bra med konkurrens då priserna kan hållas nere vilket bör gynna oss konsumenter in the end. Mig veterligen går det bara bra för Air Asia X som trafikerar London-Kuala Lumpur. Air Aisia X verkar inte ha problem med servicenivån heller. Vad jag har hört är flygvärdinnorna serviceinriktade, planen fräscha samt inflight-entertainment i alla säten. Det borde Norwegian också kunna fixa?

Putte:

Jimmys tjat om NAX hit och NAX dit.
Sen rimmet som inte ens var tilltänkt kan ni skippa.

Jaha och ditt "SAS är bäst på alla punkter"-snack då? 

On-topic:
Ska bli spännande att se hur detta går, då kanske man snart kan flyga lite billigare över pölen? 

Navigation

Up one level

Next page