SAS DVD ala WAR

<< < (5/5)

JHelander:
Mycket bra DVD! Min enda invändning är att jag inte hör vad kaptenen säger pga dålig ljudkvalitet. Hans röst verkar vara inspelad via headsetet. FO:n hör jag bra däremot.
Nu har jag sett hela och ljudet är verligen kass! Första flygningen hör man inte kaptenen men FO:n och i den andra flygningen är det tvärtom. Inte heller hör man kommunikation med ATC tillfredställande. Det är bra filmat men Jan Mogren skulle satsat lite pengar på att anlita en ljudtekniker.
Min favorit är fortfarande ITTV:s Virgin Atlantic 747 DVD som är extremt proffsigt gjord.

Jan Mogren:

Mycket bra DVD!

Tack!

Det är bra filmat men Jan Mogren skulle satsat lite pengar på att anlita en ljudtekniker.

Jo du, i det här fallet skulle det räckt om SAS låtit bli att konvertera sina 737'ors ljudsystem. 737;an kan jag få bra ljud i och har gjort så i mängder av flygningar, men när ett flygbolag ändrar till nåt helt annat än Boeing standard så kan det liksom stunta sej. Nu tyckte jag filmningen blev för bra på dessa flygningar för att bara slänga (!) så jag hoppades att det skulle upplevas som acceptabelt. Det har visat sej att de allra allra flesta tycker att det är helt OK vilket gläder mej!
Jag åkte dessutom tillbaka för att göra om det med ny utrustning och fick hela Oslo- Amsterdam- Oslo med mycket bättre ljud.

Nya DVD'n har också bättre ljud.

Hälsar
Jan Mogren

Navigation

Up one level

Previous page