FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 12:16

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Luxair:n reittilento Luxemburg:sta Berliiniin [FSX/ERJ-135/15]
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Luxair:n reittilento Luxemburg:sta Berliiniin [FSX/ERJ-135/15]  (Read 1020 times)
Jan Sandholm
Offline Offline

Posts: 949
Date Registered: 05.07.05

Luxair:n reittilento Luxemburg:sta Berliiniin [FSX/ERJ-135/15]
« on: 28.11.09, 17:56 »

Pistänpä pitkästä aikaa kuvia. Kone alkaa olla hallussa, mutten väitä etteikö joitakin käyttövirheitä vielä kuvista löytyisi. Tuosta DH:sta en ole oikein varma miten se ERJ:lle ja kentälle lasketaan. Tein hakuja foorumille, mutten suoraan sanoen oikein ymmärtänyt asiantuntijoiden vastauksia asiaan (ei ollut ERJ kyseessä, vaikka tietty samat periaatteet).

Kone:
Feelthere ERJ-135LR v2 LUXAIR

Reitti:
ELLX/RW24 GTQ5X GTQ UN852 LIMGO UZ111 AMASI UN858 MASEK T200 RUDAK RUDA5V EDDT/RW26R

Sää:
ELLX 281450Z 24017KT 190V350 6000 -RA BKN010 07/06 Q1003 NOSIG
EDDT 281450Z 19009KT 9999 -RA FEW045 SCT130 BKN250 09/03 Q1003 TEMPO RA

PAX: 35
CRG: 267 kg

Lisäksi REX 2 ja HDR.


01. Kylmänä mutta pimeänä platalla




02. Virtaa vehkeisiin




03. Syöttämässä FMS -dataa, tässä kuvassa tuulidataa nousua varten




04. Line up luvattu, joten miksei




05. Onkohan tänne koskaan laitettu kuvasarjaa ilman "rotate" -kuvaa... En uskalla olla laittamatta...




06. Uljaasti nousee hän




07. Säätä luvassa etuvasemmalla, onneksi reitti ei vie sinne




08. Cruisea pinnoilla




09. Hopeinen kuu...




10. Mä haluun pilvee!




11. Tämä taisi olla hetken KLF HOLD:n (021/R) jälkeen (osa RUDA5V STAR:a)




12. Täältä tullaan, latua!




13. Onko tämä sitten "unrotate"? Kysyn vaan...




14. Parkkiin ja kohta matkustajat ulos




15. Pimeästä ja kylmästä olet sinä tullut, ja pimeään ja kylmään olet sinä jälleen menevä - häh?





Pieni yhteenveto koneesta:

Hyvä kone tämä ERJ v2. Ei valittamista. Mitään erikoisen syvällisiä tähän ei ole mallinnettu (niin kuin fire protection jne. systeemit), mutta jos hyvin tehty FMS ja kaikki muut perusominaisuudet riittää niin tässäpä erinomainen kone. Säätutkakin siinä sentään on, vaikkei ehkä niin hieno kuin PMDG:n vehkeissä Smiley.

Pieniä bugeja vielä on. Call! (erinomainen systeemi muuten) ei toimi jäätävissä olosuhteissa - TAXI checklist ei mene läpi "EICAS blank" -tarkistuksesta. Ja valoissa vielä korjattavaa. Lisäksi VC:n eyepoint on mielestäni liian alhaalla, mutta tuon korjasin itse aircraft.cfg:sta. Mitään show-stopper bugeja ei kuitenkaan ole.

Yksinkertaisesti sanoen: on kahdenlaisia FSX -koneita. Niitä joilla lentää toistuvasti, ja niitä jotka jää enimmäisten lentojen jälkeen hangaariin pölyttymään. Tämä on selkeästi ensinnä mainittua kategoriaa - ainakin minulle.
Ville Heikkinen
Offline Offline

Posts: 1444
Date Registered: 09.08.08

WWW
Re: Luxair:n reittilento Luxemburg:sta Berliiniin [FSX/ERJ-135/15]
« Reply #1 on: 28.11.09, 19:00 »

Yksinkertaisesti, hyvä stoori !  thmbup

Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1883
Date Registered: 14.02.05

Re: Luxair:n reittilento Luxemburg:sta Berliiniin [FSX/ERJ-135/15]
« Reply #2 on: 28.11.09, 19:47 »

Sinulla näyttää tuo säätutka toimivan - minulla kerran vilahti ja on ollut sen jälkeen pimeänä n. 10 lennon aikana (FS9-versio). Hienoja kuvia.

Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Luxair:n reittilento Luxemburg:sta Berliiniin [FSX/ERJ-135/15]
« Reply #3 on: 29.11.09, 08:51 »

Kuva 1: Nyt on odotettavissa jotain hienoa . . .upea valaistus, sulavamuotoisen koneen pinnoilla . . .

Kuva 2 ja 3: Shokkeeraava vaikutelma, värikästä, teknistä ja mielenkiintoista  . . .

Kuva 4: ERJ-sarjan ohjaamo on tyylikäs "lasiohjaamo" ihastuin siihen aikoinaan, aivan kuten tuohon koneeseenkin ja hankin wilcon version ERJ koneesta . . . valitettavasti sen järjestelmät olivat kuitenkin liian monimutkaisia minulle. Sehän on aivan totuudenmukaista, juuri niinhän kävisi oikeastikin jos istuisin todellisen koneen puikkoihin.

Kuva 5: Taas tuo tyylikäs valaistus . .

Kuva 6: Huomion kiinnittää tuo pyrstössä palava kirkas valo . . . ehkä onnistuit nappaamaan kuvan juuri kun se välähti.

Kuva 7: Paljon mielenkiintoista tutkittavaa . . .

Kuva 8: Ovelan pehmeät ja erikoiset värit . . .

Kuva 9: Niinkuin sää olisi kirkastumassa . . . .

Kuva 10: Taas tuo valo välähtää . . . .

Kuva 11: Pitäisiköhän tänään kokeilla vielä sitä Wilcoa . . . . 

Kuva 12: Tämä on SE KUVA! Hieno! Rakeinen, tunnelma on kuin jostain unesta . . . . thmbup

Kuva 13: Palataan todellisuuteen, nyt laskeudutaan . . .

Kuva 14: Viimeistään nyt on aika herätä!

Kuva 15: Hupi on ohitse . . . .
Undecided

Jan Sandholm
Offline Offline

Posts: 949
Date Registered: 05.07.05

Re: Luxair:n reittilento Luxemburg:sta Berliiniin [FSX/ERJ-135/15]
« Reply #4 on: 29.11.09, 09:35 »

Kiitoksia, tein itselleni paremman (noh, ainakin omasta mielestäni) checklistin kuin mitä mukana tulee. Tai oikeastaan tässä on sopivasti sekaisin checklistiä ja SOP:ta siten, että yhteensopivuus koneen oman CALL! -toiminnon kanssa säilyy:

Code:
----------------------------------------------------------------
COCKPIT PREPARATION
----------------------------------------------------------------

EMERGENCY PARKING BREAK ............................. ON
ALL OVH/PED KNOBS & SWITCHES & TRIMS .......... OFF/ZERO
ALL OVH/PED PUSH BUTTONS ....................... ON/OPEN
lt off

Except (lt on):

AVIONICS MASTER 1 & 2 .............................. OFF
WINSHIELD 1 & 2 .................................... OFF
PACK 1 & 2 ...................................... CLOSED
BLEED 1 & 2 ..................................... CLOSED

GUST LOCK ........................................... ON

----------------------------------------------------------------
COLD AND DARK
----------------------------------------------------------------

APU ................................................. ON
batt 1 & 2 on
pump pwr tank 2 on
apu master start -> wait 100%
EMERG LT ......................................... ARMED
AVIONICS MASTER ................................. TWO ON
1 & 2 lt off
WINDSHIELD ICE-PROT ............................. TWO ON
1 & 2 lt off
EICAS .......................................... CHECKED
BAROMETRIC PRESSURE .............................. LOCAL
DOORS ............................................. OPEN
FUEL/FMS ................................... INITIALIZED
pos & perf init
departure, route, arrival
landing elev
PFD/MFD ............................... LNAV AND TAKEOFF
pfd mode fms
mfd mode t/o
SPS ............................................ CHECKED
SPEEDS ......................................... CHECKED
mfd spds calc
TRIMS .............................................. SET
eicas green band
TAKEOFF DATA ................................... ENTERED
t/o mode
ref temp
ref a-ice
SQUAWK CODE ........................................ SET

-> CALL! - COLD AND DARK

----------------------------------------------------------------
ENGINES READY TO START
----------------------------------------------------------------

FASTEN SEATBELT/NO SMOKING .......................... ON
RED BEACON .......................................... ON
FUEL PUMP PWR ................................... TWO ON
pump pwr tank 1 on
PNEUMATIC PANEL ................................ CHECKED
EMERGENCY PARKING BREAK ............................. ON
STEARING .......................................... INOP
DOORS ........................................... CLOSED

-> CALL! - ENGINES READY TO START

----------------------------------------------------------------
ENGINES STARTUP
----------------------------------------------------------------

EMERGENCY PARKING BREAK ............................ OFF
PUSHBACK ....................................... REQUEST
POWERPLANT IGNITION 1 & 2 ......................... AUTO
APU BLEED ........................................... ON
ENGINE 1 ............................................ ON
monitor -> wait stabilized
ENGINE 2 ............................................ ON
monitor -> wait stabilized
PNEUMATIC PANEL ................................ CHECKED
pack 1 & 2 open
bleed 1 & 2 open
apu bleed close
check all lts off

-> CALL! - ENGINES STARTUP

----------------------------------------------------------------
BEFORE TAXI
----------------------------------------------------------------

HYDRAULIC ELEC PUMP 1 & 2 ......................... AUTO
EICAS ............................................ BLANK
no yellow alerts
ICE PROTECTION .................................... AUTO
ovrd < 10
FLAPS ............................................. 9/18
THRUST RATING ...................................... T/O
FGC ................................................ SET
fd 1 & 2 on
yaw damper on
bank lmt as req
all other buttons off
rw heading set
departure alt set
speed bug set 250 IAS
toga cheat
TAXI LT ............................................. ON
LOGO LT ......................................... AS REQ

-> CALL! - TAXI

----------------------------------------------------------------
TAXI
----------------------------------------------------------------

-> CALL! - FLIGHT ATTENDANT SAFETY

----------------------------------------------------------------
BEFORE TAKEOFF
----------------------------------------------------------------

TAKEOFF DATA ................................... ENTERED
EXTERIOR LIGHTS ..................................... ON
nav, strobe & landing lts on
taxi lt off
TRANSPONDER .................................... 1 TA/RA
tcas tilt above, range 6
FLIGHT CONTROLS .................................... SET
RADAR .......................................... STANDBY
TAKEOFF CONFIG ................................. CHECKED
GUST LOCK .......................................... OFF
CLOCK ............................................ START

-> CALL! - BEFORE TAKEOFF

----------------------------------------------------------------
TAKEOFF
----------------------------------------------------------------

1) Spool 40% while breaks on
2) Release breaks and thrust 100%
3) At Vr: rotate
4) At positive vertical speed: gear up
5) At 1000 ft AGL: AP + ALT + SPD + HDG on
6) At 180 kts: flaps 0
7) At 2500 ft AGL: T/O mode CLB, FLC on, NAV

----------------------------------------------------------------
AFTER TAKEOFF
----------------------------------------------------------------

LANDING GEAR ........................................ UP
FLAPS ............................................... UP
THRUST RATING .................................... CLIMB
OVERHEAD PANEL ................................... CHECK
APU ................................................ OFF
apu stop -> wait 0% -> apu off

-> CALL! - AFTER TAKEOFF

----------------------------------------------------------------
CLIMB
----------------------------------------------------------------

WXR MODE ............................................ ON
tilt as req
ALTIMETERS .................................... STANDARD
standard at trans alt
LANDING LIGHTS ..................................... OFF
at 10000 ft
FASTEN SEATBELT/NO SMOKING ......................... OFF

----------------------------------------------------------------
CRUISE
----------------------------------------------------------------

THRUST MODE ..................................... CRUISE
SPEED BUG ........................................ M0.74
manage throttle (85-87%)
TCAS TILT ....................................... NORMAL
range as req

----------------------------------------------------------------
BEFORE DESCENT
----------------------------------------------------------------

FMS/RMS SPEED SETTING .............................. SET
TCAS TILT ........................................ BELOW
range as req

-> CALL! - BEFORE DESCENT

----------------------------------------------------------------
DESCENT
----------------------------------------------------------------

LANDING LIGHTS ...................................... ON
at 10000 ft
FASTEN SEATBELT/NO SMOKING .......................... ON
ILS FREQ/CRS ....................................... SET
ALTIMETERS ....................................... LOCAL
local below trans alt

----------------------------------------------------------------
APPROACH CHECKLIST
----------------------------------------------------------------

ALTIMETERS ......................................... SET
PRESSURIZATION ................................. CHECKED
APU ................................................. ON
FASTEN SEATBELT/NO SMOKING .......................... ON

-> CALL! - APPROACH CHECKLIST

Flaps: 9 @ 180; 18 @ 160; 22 @ 140/TGT

LANDING ELEV ....................................... SET
DECISION HEIGHT .................................... SET

----------------------------------------------------------------
BEFORE LANDING
----------------------------------------------------------------

LANDING GEAR ...................................... DOWN
down on GS establish
FLAPS ............................................... 45
45 @ vref+5
AUTOPILOT .......................................... OFF
WXR MODE ........................................... OFF

-> CALL! - BEFOER LANDING

When landed: reverse thrust until 80 kts, then breaks

----------------------------------------------------------------
AFTER LANDING
----------------------------------------------------------------

EXTERIOR LIGHTS .................................... OFF
nav, strobe & landing lts off
taxi lt on
TRANSPONDER .................................... STANDBY
GUST LOCK ........................................... ON
FLAPS/TRIMS ................................. SEVEN/ZERO
flaps 0, trim 7

-> CALL! - AFTER LANDING

FGC ................................................ SET
all off

----------------------------------------------------------------
PARKING
----------------------------------------------------------------

EMERGENCY PARKING BREAK ............................. ON
ENGINE 1 & 2 .................................. SHUTDOWN
EXTERNAL PWR ................................... CONNECT
FASTEN SEATBELT/NO SMOKING ......................... OFF
HYDRAULIC ELECTRICAL PUMP 1 & 2 .................... OFF
RED BEACON ......................................... OFF
APU ................................................ OFF
apu stop -> wait 0% -> apu off

-> CALL! - PARKING

EXTERIOR LIGHTS ................................... OFF
taxi & logo lts off
DOORS ............................................ OPEN

----------------------------------------------------------------
IF LEAVING AIRCRAFT
----------------------------------------------------------------

FUEL PUMP PWR 1 & 2 ................................ OFF
EMERGENCY LIGHTS ................................... OFF
BATTERY 1 & 2 ...................................... OFF

-> CALL! - IF LEAVING AIRCRAFT

-> COCKPIT PREPARATION

EXTERNAL PWR ................................ DISCONNECT
DOORS ........................................... CLOSED

Nyt pitäisi vain jonkun osaavamman tarkistaa onko tuossa suoranaisia virheitä, puutteita tai muuten vain kyseenalaisia toimintamalleja... Smiley
« Last Edit: 29.11.09, 09:42 by Jan Sandholm »
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1