Jultrafiken till Finska Lappland...

<< < (2/3) > >>

Martin Loxbo:
Det var hyfsad ATC-täckning, några "locals" men också flera visiting controllers som täckte upp. Ingen idealisk situation förstås...

För den som är intresserad finns det mer bilder och info dels på forum.vaccsca.org och dels forumet på vacc.fi.

alxXx:
Jag flög till Rovaniemi under eventet och jag pratade med en finne och 3-4 tyskar. Kändes lite som att flyga till USA på IVAO... 

Martin Loxbo:
Potential borde finnas för att få Finland tillbaks på fötter, om inte annat för att vi i och med EuroScope har en överlägsen ATC-programvara som dessutom är nästan exakt som det system som används i Finland i verkligheten.

Johan Grauers:
Hur kommer det sig att finlands VACC har tappat så mycket atktivitet då? För jag tolkar er som att det har funnits aktivitet men att den har försvunnit på senare år

Martin Loxbo:
Kort sagt så hade de en massa interna problem och de flesta medlemmarna drog till IVAO, inklusive större delen av staffen. Det var strax efter att första versionen av ES hade släppts, så de flesta finska flygledarna hade inte börjat använda det än. Dom som redan hade börjat med ES stannade på VATSIM.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page