Saitek x52

(1/1)

snegom:
Jag köpte dette joystick och trottle, till en början funkade det godt, men nu spökar det.
När jag skall taxi böjar styrsparken röre sig från sida tll sida och står helt fel, planet går int e att styra, samtidig går motren upp i varv och stannar på 70% så fort jag rör på trottlen. Jag trode annars att det var ett gott köp men nu e jag lite besviken. Nån här som vet vad som e fel??
Mogens

CoNa:
Två saker att kolla, kalibrering och att du har senaste drivrutinerna.
Det är inte så ovanligt att detta händer uppenbarligen. Har fått samma problem vid ett eller två tillfällen och jag känner flera andra som råkat ut för samma sak.
Men om kan kopplar ur stickan, startatr om datorn, kopplar in igen och sedan kollar kalibreringen så ska det fungera.
Om inte detta hjälper så ladda hem senaste programvaran för stickan  ( om du inte redan har det förstås).

snegom:
Jag testede att flytta till en annan USB, då fick jag kontroll på ratten, men motoren går fortfarende up i varv, jag får ha lite tålamod!!

grossank:
Jag hade problem med min X52 i Vista. Den tappade inställningar och andra olustiga saker så som att den släckte displayen efter ett tag osv osv osv... Det slutade med att jag titt som tätt fick installera om drivrutinerna. Detta löste sig när jag installerade Windows 7. Än så länge flyter det på bra.

Summa summarum: Jag tror att Saitek har problem med sina drivrutiner för Vista, de är inte stabila.

Navigation

Up one level