Sektoritiedoston testauspyyntö: EFOU platta

(1/1)

pulakutka:
Vatsim ja Ivao -sektoritiedostoilla on pääpiirteittäin sama tiedostoformaatti.

Löysin kokonaan uuden tekniikan sektoritiedoston yksityiskohtien väsäämiseen.

Google earth:
- image overlay (sopiva jpg-screenshotti aip:n ADC-kartasta )
- add path -> tallennus kml-tiedostona

Tekstieditorilla koordinaattien copy&paste -> muutama etsi/korvaa + sopivalla työkalulla muutama laskutoimitus-> sektoritiedosto.

Verkkolentoon tarkoitettu (ivao, vatsim) koko Suomen kattava tiedosto sisältää EFOU kiitotien, rullaustiet ja asematason:
http://vacc.fi/downloads/software/sector/EFIN_0913_VRC.zip

Pitäisi testata osuuko yhtään kohdalleen FISD EFOU maiseman kanssa. (kiitotie, rullaustiet, asemataso).

Koordinaattilistaus löytyy hakusanalla "airport EFOU".

Hyvää joulua!


[ Attachment not found - or removed ]




[ Attachment not found - or removed ]

Starchild:
Tällainen IvAcissa. Vähän erilaiset värit on määritelty sektoriin, pitää siis muuttaa sinne - muutenkin päivittämässä sitä, niin voin ottaa kopin.

[ Attachment not found - or removed ]

EDIT. Nyt on tällainen:



[ Attachment not found - or removed ]

pulakutka:
Ivac-esimerkissä oleva musta viiva kiitotiellä on AIP:ssa esitettyjen kiitotien 12-30 kynnyskoordinaattien väliin piirretty jana.

Siinä on pieni heitto - mutta monella muulla kentällä heitto on paljon isompi, toisaalta joidenkin kenttien kaavioissa se menee suoraan keskellä kiitotietä.

Simulaattorin maisemasta mitattu kiitotien keskilinja ei välttämättä ole AIP:n mukainen. Ainakin EFHK:lla jossa nuo janat menevät nätisti keskellä baanaa koordinaatit eivät ole samat kuin AIP:ssa.

Code:

12  30  112 292 N064.56.09.100 E025.19.54.820 N064.55.27.410 E025.22.38.010 ;EFOU Oulu AIP 17DEC2009
12  30  115 295 N064.55.27.200 E025.22.38.800 N064.56.09.100 E025.19.54.700 ;EFOU FS2004 kiitotien keskeltä päästä päähän


Nämä viivat ovat lähes päällekkäin, joten ainakin baanaa on tarvetta hieman kääntää.

Eli keskilinja kml:ksi... ja sen avulla hiukan lisäsäätöä.


Navigation

Up one level