Loputon lento: Mooney

<< < (41/48) > >>

teuro:
Varaan seuraavan lennon. Itse asiassa se on jo lennetty, mutta tarinaa hiotaan vielä.

teuro:
Spottailin kaikessa rauhassa Cotonoun kentällä, kun kaksi maastoasuun pukeutunutta herraa tuli juttelemaan kanssani. Heillä oli ongelma, johon toivoivat minulta ratkaisua. Herrojen tarvikkeita pitäisi siirtää hieman pohjoisemmaksi. Kuljetuskalustoa heillä ei ollut, joten he ehdottivat, että lainaisin kerhon konetta. Menimme siis koneen luokse, josta löysimme avaimet pakoputkesta. Kuljetuskalusto oli olemassa, joten seuraavaksi menimme neuvottelemaan kuljetuksesta.

Neuvottelu itsessään oliu harvinaisen yksipuolinen, jossa minulle luvattiin 10.000 euron palkkio aseiden ja muiden taisteluvälineiden kuljetuksesta Ghanassa sijaitsevalle pienelle kentälle. Epäilin asiaa hetken aikaa, jolloin suostuttelua jatketiin isohkolla revolverilla. Suostuin siis kuljettamaan luultavasti melkoisen laittomia aseita.

Plaanasimme reitin kartan avulla. Infosta löytyi tietoa kahdesta VOR-majakasta, joita pystyttiin käyttämään navigoinnin apuna. Sää oli illalla aika huono, joten päätimme odotella aamuun asti. Matkaan lähdettiin kello 04:11 paikallista aikaa.

Aamulla laitoin koneen valmistelut käyntiin samalla, kun toimeksiantajani alkoi lastaamaan kalustoa koneen takaosaan. Ylimääräiset penkit poistettiin kuormatilan kasvattamiseksi. Sitten vain radioihin oikeat taajuudet, sekä kurssi kohti luodetta. Polttoainetta tankattiin varmuuden vuoksi täydet tankit, koska perillä ei ole saatavilla polttoainetta. Päätettiin lentää hitaasti bensaa säästellen. Esivalmisteluiden jälkeen kone ajettiin kiitotielle.

Ilmaan päästiin tosiaan ajassa 04:11

Sää huononi hiukan, joten siirryimme hetkeksi IFR-tilaan. Onneksi majakat tuli katsottua ajoissa. Koneessa oli myös toimiva GPS, joten suunnistus oli hyvissä käsissä.

Viimeiselle legille käännyttiin melkein suoraan pohjoiseen. Navigointi mentiin melkein kokonaan VOR/DME parilla. Aurinkokin alkaa nousemaan pikku hiljaa toivottaen väsyneen vaeltajan tervetulleeksi.

Hieman ennen arvioitua saapumista tuli vielä vähän pilveä, joiden alle päästiinkin laskeutumaan.

2,5 tunnin lennon jälkeen kenttä tulikin näkyviin. Sitten vain nopeus kohdilleen, laippaa ulos ja renkaat alas.

Sitten rullataan sivuun ja parkkeerataan tuohon puun viereen.

Koneet seis ja ovi auki.

Lopuksi vielä materiaalin luovutus ja rahasalkun vastaanottaminen.

Kone on nyt kentällä DGLN. Penkit ja muut varusteet ovat edellisellä kentällä, josta ne voi noutaa tunnuksella L0LNEWB. Rahoista pidin itse 2000 euroa, joten yllättävien kulujen varalle koneessa on 8000 hankitoja varten. Kiitos kun jaksoit lukea tänne asti.

Wanhis:
Tämähän menee hurjaksi tällä mantereella. Saattaa hyvinkin olla, että nuo 8000 euroa tulevat vielä tarpeeseen, mikäli rohkeita lentäjiä ilmaantuu konetta lentelemään. Itse toki rohkenen lennellä mutta en varaa lentoa vielä koska olen kuvaamassa tiikereitä.

PerttiLode:
ei tiikreitä afrikassa ole , muuten kuin eläintarhoissa, nyt menit lankaan Jari.

Wanhis:

ei tiikreitä afrikassa ole , muuten kuin eläintarhoissa, nyt menit lankaan Jari.

No minä jo ajattelinkin kun en ole yhtäkään löytänyt. Muita kissoja on kyllä. Meinaan tehdä niistä kuvista EZ-Sceneryn 2-D objekteja simuun. Asettelen niitä sitten hyviin paikkoihin. Jakoonkin voin niitä pistää jos jotakuta kiinnostaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page