Bygga 737 i Göteborg!

<< < (5/11) > >>

Sudden81:
Någon som vet någon som har en gammal tvätt maskin man kan komma och hämta gratis. Tänkte se om det fans lite grejer i en sådan man kan använda.... hör av er i så fall.... har mer bilder och grejer lite mer film på tredje om konstruktionen! och stöt stängerna!

Esko:
Härligt med ännu en som går i våta skrotdrömmar!

hehe, internt skämt.

Skämt åsido, jag botaniserar gärna på vår lokala skrot i Kolbäck.
Alltid med siktet inställt på prylar som är användbara i simulatorbyggen.
Här några exempel på vad jag hittat på Kolbäcks skroten...

[ Attachment not found - or removed ]

Razeers:
Glömt att ställa in tiden på kameran, eller stämmer de att dem är tagna 2004?
Annars är det riktigt häftigt att se att ni kommit igång så pass mycket. Har velat följa någon som byggt en egen cockpit länge, men inte haft ork att läsa från början

Esko:
Bilderna är tagna 2004.

På den tiden var jag i full färd med att jaga hårdvara till mitt egna simprojekt.

Kolbäcks skroten skrotade flygplan åt flygvapnet fram till 70 talet.
Bl.a skrotades sista svenska Catalinan där.

Så det ligger mycket flygskrot i mullen.

nighty142:
Kul att följa, lyssnade på ett avsnitt från en podcast som kallas FSBreak, vet inte om ni hört talas om den? I alla fall, i det avsnittet finns det en lång intervju (nästan hela avsnittet består av intervjun) med Matt Ford, en kille som byggde en 737-700 och hur han gick till väga. Väldigt intressant att höra hans tekniska lösningar (på den tiden fanns det inte lika mycket program som underlättar sim-bygge idag), han fick praktiskt taget koda allting själv. Nosen är även från en f.d Continental 737 och han har kämpat på i nästan 13 år med den.

http://www.fsbreak.net/podcast/24
Avsnittet finns att ladda ner på den här sidan och även via iTunes.

Och här är Matt Fords hemsida
http://web.me.com/mattford1/Site/Matts_Boeing_737_Flight_Sim.html

Navigation

Up one level

Next page

Previous page