FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.12.18, 17:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FS9;n jälleenrakentaminen.
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 Reply Print
Author Topic: FS9;n jälleenrakentaminen.  (Read 3733 times)
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

Re: FS9;n jälleenrakentaminen.
« Reply #20 on: 12.01.10, 19:17 »

Finncomin Atikat tulevat esim.  tämän paketin mukana http://www.flightsim.com/file.php?cm=SEARCH1&fsec=0&fname=WOAFINv2.zip (vaatii rekisteröitymisen), harmi vaan että kyseisen Finskin paketin plaanit ovat aika tavalla ajasta jäljessä  Sad Lisäksi tässä paketissa ovat vielä kaikki MD-11 käytössä eikä esim. Airbus 330:stä ole ollenkaan. Mutta editoimallahan nämä tälläiset saa korjatuksi  thmbup

Tuossahan tuo on mainittu minkä paketin asentamalla saat myös ne Finncomin Atikat  Smiley

Eikä sinun tarvitse/pidä niitä WOAI:n paketteja purkaa mitenkään, tallennat sen WOAI-zip paketin vaikka työpöydälle ja kerrot sille WOAI:n asennusohjelmalle mistä se työpöydällä oleva zip-paketti löytyy.  Mutta älä pura sitä ladattua AI-pakettia!

Ja tosiaan kannattaa käynnistää tuo WOAI:n installeri järjestelmänvalvojatilassa.

Ilmestyykö sulla sinne Scenery/World/Scenery kansioon tuommoinen edellämainittu esimerkkinä ollut traffic_123_WoA_Air France.bgl? Tuo traffic.bgl voi olla toisenniminenkin, laitoin vain esimerkkinä tuon em. tiedostonimen.
« Last Edit: 12.01.10, 19:52 by Mikael Leinonen »
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #21 on: 12.01.10, 20:01 »

Ja jos olet samalla installerilla ennen asentanut, niin poista ne. Se onnistuu expert tilassa, avaa se, nappula näkyy tuossa kuvassasikin, poista kaikki siellä ilmoitetut airlinet, ja sitten asenna uudelleen.

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Jorma Silo

Date Registered: 06.02.04

« Reply #22 on: 12.01.10, 21:52 »

Tuollainen kuvahan todellakin on WOAI:n ohjeissa. Minulla kuitenkin lukee FS2004 path-rivillä:

G:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\
Lihavoituna eroavaisuudet (ja tietysti osion nimi on eri).

Voihan se olla, että polku menee eri tavalla tuossa uudessa Windowsissa, mutta ei minulla installeri olisi ikinä toiminut tässä XP:ssäkään, jos olisin muokannut tuon "FS2004 path"-rivin WOAI:n ohjeen mukaiseksi... kyllä siinä pitää olla koko polku.
Mikael Leinonen

« Reply #23 on: 12.01.10, 22:11 »

Tuollainen kuvahan todellakin on WOAI:n ohjeissa. Minulla kuitenkin lukee FS2004 path-rivillä:

G:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\
Lihavoituna eroavaisuudet (ja tietysti osion nimi on eri).

Voihan se olla, että polku menee eri tavalla tuossa uudessa Windowsissa, mutta ei minulla installeri olisi ikinä toiminut tässä XP:ssäkään, jos olisin muokannut tuon "FS2004 path"-rivin WOAI:n ohjeen mukaiseksi... kyllä siinä pitää olla koko polku.

Joo, tuo WOAI:n ohjeissa oleva polku taitaa olla joku "yleispätevä", tietysti se pitää muokata konekohtaisesti kohdalleen että asennukset onnistuvat.

Ja voi herranpieksut!  Shocked Katselin noita Esan aiempia kuvakaappauksia, niistähän näkeekin heti että Esalla Flight Simulator 9 on asennettu aivan eri kansioon kuin mitä tuossa WOAI:n asennusohjelman ikkunassa lukee!!!!!! Ei ole mikään ihme jos asennus ei onnistu!  Undecided

Korjaa Esa oikeaksi tuo tiedostopolku niin löytävät oikeille paikoilleen nuo AI-tiedostot!

Sulla pitää tuossa WOAI:n asennusohjelman alemmalla rivillä lukea oikea polku eli C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator 9
Tuon kun korjaat niin alkaa toimia oikein  thmbup
« Last Edit: 13.01.10, 07:01 by Mikael Leinonen »
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #24 on: 13.01.10, 07:42 »

Tämä tulee nyt ehkä hieman myöhään, mutta monelta harmilta W7:kanssa säästyy, kun asentaa suosiolla simut aivan muuhun kansioon kuin niiden oletuskansioon (ei tarvitse jatkuvasti kuittailla asioita järkkärinä). Oletusohjelmakansiossa seiskalla on voimassa enemmän suojauksia kuin itse tehdyissä kansioissa. Kaikenlainen jälkikäteen editointu myös helpottuu oleellisesti tuon seurauksena.

Siis oletusohjelmakansioon kannattaa asentaa vain sellaiset ohjelmat, joita ei tarvitse editoida myöhemmin. Muut kannattaa asentaa aivan eri kansioihin.

Minulla ei tosin edes ole (vielä) W-seiskaa, mutta jo nyt kaikki simuohjelmat (myös apuohjelmat) on asennettu kokonaan muualle kuin Program Files/Ohjelmatiedostot-kansioon (XP ei tosin taida motkottaa vielä tuostakaan).

Mulla menee näin: D:\FS2004\ ja D:\FS_ohjelmat\, mutta noiden kansioiden nimethän voivat olla mitä vain. Asensin siis simun jopa kokonaan eri (fyysiselle) kovalevylle (D:) kuin käyttöjärjestelmän. Siitä en tosin ole käytännössä huomannut mitään nopeusetua. Tulevaisuudessa tosin saattaisi olla hyvä laittaa SSD-levy järjestelmälevyksi (C:). Toistaiseksi ne ovat vain melko kalliita ja pienikapasiteettisia (hintaansa nähden).

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Esa Sulanko

Date Registered: 28.06.05

« Reply #25 on: 13.01.10, 12:33 »

Fy Faa-aan!
Aicraft mapista otin kaikki WOA filet pois ja asensin uudelleen.
Menin Vantaalle katsomaan miltäs nyt näyttää?
Yhtä tyhjänä oilvat kaikki putket.

Laitan taas kuvan siitä mun instalatoristani.

[ attachment removed / expired ]
Klikkasin tuota WOAI Installer.exe fileä ja sillä pääsin eteenpäin.
Missään en kylläkän näe sitä Järjestelmänvalvojan hymypoika ikonia.

Töytyyköhän antaa jonkun pätevän teistä käteen mun hiiri muutamaksi tunniksi, niin varmaankin onnistuu.
Tällä metodilla Hiltusen Toni kerran uusasensi sen Maliniemen tekemän vihreän Cessnan.
Tarvitaankos muuten semmoiseenkin taas joku oma ohjelmansa?

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Jorma Silo

« Reply #26 on: 13.01.10, 13:06 »

Tuota, pettävätkö silmäni... mutta tuohan on vain WinRAR:in näyttämä installer-zipin sisältö?  Kai olet purkanut zipin jonnekin muualle?
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #27 on: 13.01.10, 14:44 »

Klikkaappa Esa tuota woains24.zip tiedostoa oikealla nappulalla ja valitset "Pura kansioon woains24/". Tämän jälkeen menet tuohon juuri zipin viereen ilmestyneeseen kansioon, jossa klikkaat oikealla WOAI Installer.exe ja valitset listasta "Suorita järjestelmänvalvojana".

Tämän jälkeen valitset ylempään boksiin liikenteen sisältämän zip-paketin ja alempaan laitat C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator 9

Tämän jälkeen nextiä ja homma alkaa toimimaan.
Esa Sulanko

« Reply #28 on: 13.01.10, 16:41 »

Kiitos pojat!
Laitetaanpas huomena, kun tulen hammaslääkäristä, näiden ohjeiden mukaan.
Jännä nähdä mitä silloin saan aikaiseksi. Jos vaikka vihdoinkin onnistuisin.
Ihmettelen vaan, että millä ihmeen tavalla se viimeksi onnistui?
Minusta se oli olevnaan yksinkertaisempaa.

No. Eiköhän tämä vielä tästä.

Mutta, älkää pelästykö, hyvät ystävät. En jätä teitä työttömiksi tämänkään jälkeen.
Kuten jo aijemmin olen vihjaillut, niin tämä uudisrakentelu on vielä kesken.
Jotkut Ad On sceneryt eivät suosiolla meinaa mennä sisään, mutta siitä sitten myöhemmin, että ehditte toipua tässä välillä.
Kun nyt saan ton AI-liikenteen entiselleen, niin voin iltojeni iloksi taas seurata vaikkapa EFTP:n liikennettä ja sitten vähä vähältä ajaa sisään noita levyllä olevia koneita.

Se, miksi olen nyt tässä tilanteessa, johtuu siitä, että yritin tota MAAM hienoa DC-3 konetta installoida ja siinä kävi samoin kun mitä nyt tässä, että monen yrityksen jälkeen hikeennyin ja lopulta heitin koko 2004: veks ja instaloin uudelleen.
Se MAAM kone kiitteli joka kerta onnistuneesta asennuksesta, mutta konetta ei näkyny koskaan missään.
En ainakan ensimmäiseksi ala sitä tyrkyttämään tähän simuuni. Tämä 7 on niin toisennäköinen, että en löydä edes vastaavan nimisiä mappeja, kun mitä xP:ssä oli.

Mutta kiitos nyt ensin teille kaikille kivat kaverit tästä avunannosta.
Ei ole kiva olla vanha ja aikaansaamaton ukkorähjä. Mutta pidän kuitenkin tästä kirjoituspöytä lentämisestä näin eläkepäivinäni,  ettei paremmasta väliä.

M.V.H:                       

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Esa Sulanko

« Reply #29 on: 14.01.10, 12:53 »

Ai-jai!
Kun kaikki näyttää paperilla niin helpolta ja yksinkertaiselta.
Mutta.

Ihmettelempä suuresti, missä ne koneet nyt yht`äkkiä voisivat olla.
Eivät ainakaan Aircraft mapissa.

Ne pitäisivät mielestäni näkyä ton Vickers_Vimy:n perään, vaan siellä niitä ei näy.

Tämän polun olen kopioinut tuolta ylempänä olevasta ohjeesta, jonka sain eilen illalla.

Nyt tunnen itseni TOSI typeräxi ja hieman masentuneeksikin.
Minkähän hölmöyden olen nyt aikaan saanut, kun  ei ota toimiakseen edes teidän hyvät neuvot.
Yritetäänpä kuitenkin kestää tämäkin koettelemus.

M.V.H:                       

Kim Eriksson

« Reply #30 on: 14.01.10, 13:39 »

Esa:
Ja jos olet samalla installerilla ennen asentanut, niin poista ne. Se onnistuu expert tilassa, avaa se, nappula näkyy tuossa kuvassasikin, poista kaikki siellä ilmoitetut airlinet, ja sitten asenna uudelleen.

Eli katso sieltä expert modesta, tod. näk. ne näkyy siellä asennettuna, mutta oikeastihan olet poistanut ne... Oikeaoppisesti ne kuuluisi poistaa tuolla installerilla. Kun ne paketit on poistettu tuolta installerin muistista, niin sitten pitäisi pelittää.

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Jorma Silo

« Reply #31 on: 14.01.10, 16:15 »

Ai-jai!
Tämän polun olen kopioinut tuolta ylempänä olevasta ohjeesta, jonka sain eilen illalla.

Miksi kopioit? Kun installerin on asentanut, se hakee ainakin minulla automaattisesti oikean polun suoraan joko FS9:ään tai FSX:n, kun napsauttaa tuota "target" -valikon oikeassa laidassa olevaa pikku nuolta. Jos sinulla on koneellasi pelkästään FS9, valikkoon ei todennäköisesti ilmesty kuin FS9:n polku.

Minulla muuten on vielä kenoviiva tuon polun viimeisenä... mutta menen vielä XP:llä.
Esa Sulanko

« Reply #32 on: 14.01.10, 16:43 »

Esa:
Eli katso sieltä expert modesta, tod. näk. ne näkyy siellä asennettuna, mutta oikeastihan olet poistanut ne... Oikeaoppisesti ne kuuluisi poistaa tuolla installerilla. Kun ne paketit on poistettu tuolta installerin muistista, niin sitten pitäisi pelittää.

Tätäkö tarkoitat?

Kun klikkaan tuota Remove WoAI packages linkkiä, niin tulee näkyviin seuraavaa:

Olen varmaan pahasti hakoteillä.

M.V.H:                       

Kim Eriksson

« Reply #33 on: 14.01.10, 18:01 »

Anteeksi vain, mutta mun ruotsi ei ole tarpeeksi hyvä, että osaisin mitä virhe-ilmoituksessa lukee. Mutta kyllä sen kuitenkin tuosta remove packages kohdasta pitäisi toimia.

Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #34 on: 14.01.10, 18:05 »

Anteeksi vain, mutta mun ruotsi ei ole tarpeeksi hyvä, että osaisin mitä virhe-ilmoituksessa lukee. Mutta kyllä sen kuitenkin tuosta remove packages kohdasta pitäisi toimia.
Anteeksi vain, mutta taitaa ilmoitus sanoa olevansa kyvytön poistaman ko. pakettia, kun on filut hukassa...

"When we left earth it changed our world"
Kim Eriksson

« Reply #35 on: 14.01.10, 18:35 »

Jaajaa, en sitten tiedä mikä ongelmana, koska mulla on käytännössä sama juttu, ulkoisella WoAI paketit ja installer, sitten vanhalle käyttikselle asentanut paketit ja nyt uudella puhtaalla asennuksella täytyi poistaa sieltä valikosta ennen kuin pystyin asentamaan uudestaan. Joten mulla kyllä toimii tuolla tavalla, en tiedä mikä tässä sitten on eritavalla.

Mikael Leinonen

« Reply #36 on: 14.01.10, 18:59 »

Jotenkin tuntuu että pienestä on varmasti tämä Esan ongelma kiinni  Undecided Kunhan keksisi että mistä  Sad

Esan kannattaa tarkistaa nuo tiedostopolut vielä kerran että ne ovat varmasti oikein. Olethan päivittänyt myös Net Framework 2.0 version , sitäkin tarvitaan tuon kanssa. Näyttäisi että tuo virheilmoitus minkä WOAI:n asennusohjelma antoi liittyy Net Frameworkkiin ja sen toimintaan.

Sitten tulee vielä mieleen tuo aiemminkin mainittu ongelma mikä syntyy kun Flight Simulator on asennettu oletusarvoisesti Program Files-kansioihin Windows Vistassa/7:ssa. Windowshan suojelee noissa kahdessa versiossa noita Program Files-kansioita aika "agressiivisesti" eli yrittää estää ylim. muutokset niiden sisältöön.

Esa voisi tietysti kokeilla muuttaa Flight Simulator 9-kansion oikeuksia eli sallia esim. täydet kirjoitus/luku yms. oikeudet kyseiselle kansiolle.

Tässäpä näitä ideoita taas kerran, alkaa olla pääkoppa kohta koluttu loppuun jos ei ratkaisua löydy.....
« Last Edit: 14.01.10, 19:16 by Mikael Leinonen »
Similaattori
Former member
« Reply #37 on: 14.01.10, 20:00 »

Myös WOAIDATA tiedoston poistaminen voisi auttaa. Se ymmärtääkseni sisältää kaikki ne paketit jotka on asennettu, ja installer lukee sieltä mitä on asennettuina, ja voi olla että installeri luulee sen vuoksi että ne ovat vielä asennettuina, kun ne on poistettu manuaalisesti, jos oikein ymmärsin. Tiedoston pitäisi olla samassa kansiossa kuin tuo woai installer. Ainakin sen poistaminen on auttanut joskus kun olen itse jotain sähläillyt WOAI:n kanssa.
Esa Sulanko

« Reply #38 on: 14.01.10, 22:39 »

Kuvasatoa taas!

Löysinpä tämmöisen mapin tuolta simun syövereistä.
Otin sen pois ja kopioin sisällön ja laitoin sen sinne Ad On Scenery\Scenery mappiin ja kas kummaa alkoivat koneet näkyä ja liikkua.
Kiitos vaan teille kivoille kavareille, jotka olette mua potkineet eteenpäin.
Vantaallakin on aamuliikenne tällaista.

M.V.H:                       

Mikael Leinonen

« Reply #39 on: 15.01.10, 08:56 »

Hieno homma Esa että alkoi homma toimia! thmbup Eihän noi Traffic.bgl-filut nyt aivan oikeassa paikassa ole mutta pääasia että toimii   Smiley
« Last Edit: 15.01.10, 15:18 by Mikael Leinonen »
Pages: 1 [2] 3 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1