Virusskydd och brandvägg modell 2010

(1/3) > >>

rannug:
Hej och God Fortsättning!! 
Nytt år, och snart dags för mig att förnya licensen på visusskyddet/brandväggen.
Jag vet att detta ämne har varit uppe tidigare, men programmen förbättras och ändras i snabb takt.
Så jag funderar på vilket virus/brandväggsskydd i dagsläget som gör ett bra jobb och inte slöar ner FS9.
Har haft Panda några år, men det har inte varit helt problemfritt, även om deras support gett bra och snabb hjälp.
Min fråga: har ni förslag på något annat man kan prova? (Gärna betal - även gratis). Har funderat på Norton, Kaspersky eller Eset.
En del program har visst "spelläge" numer som lägger ner sig i ett "lugnare läge" när man spelar...

En fråga till: Då och då får man rådet att stänga av virusskydd/brandväggen vid nerladdning. Är det så bra egentligen? Är det inte att inbjuda till virusattacker?

Razeers:

Hej och God Fortsättning!! 
Nytt år, och snart dags för mig att förnya licensen på visusskyddet/brandväggen.
Jag vet att detta ämne har varit uppe tidigare, men programmen förbättras och ändras i snabb takt.
Så jag funderar på vilket virus/brandväggsskydd i dagsläget som gör ett bra jobb och inte slöar ner FS9.
Har haft Panda några år, men det har inte varit helt problemfritt, även om deras support gett bra och snabb hjälp.
Min fråga: har ni förslag på något annat man kan prova? (Gärna betal - även gratis). Har funderat på Norton, Kaspersky eller Eset.
En del program har visst "spelläge" numer som lägger ner sig i ett "lugnare läge" när man spelar...

En fråga till: Då och då får man rådet att stänga av virusskydd/brandväggen vid nerladdning. Är det så bra egentligen? Är det inte att inbjuda till virusattacker?

En viktig sak. Köp ALDRIG Norton. Har aldrig haft något sämre! Det slöade ner min dator fullständigt, och sen kraschade alla webbläsarna pga det! Köp de inte, verkligen inte värt pengarna.
Sedan har jag kört med NOD32 (Eset), och de sägs att dem använder så lite CPU att det knappt märks när man spelar, för jag har i alla fall mycket bra FPS med nod än något annat . Sägs också vara den snabbaste virusskyddet på marknaden, vet dock inte om de stämmer så värst, men det är offantligt snabbt.  Det finns så du kan testa i 30 dagar gratis med betalversion, så de är bara söka upp deras sida på google och sedan registrera för versionen!

Annars har jag inte alls mycket erfarenhet av andra virusskydd än de jag har haft. Men Panda verkar också vara bra. Du kanske kan hålla kvar de ett tag till?

niclasm:
Rekomenderar också NOD 32!

Märks knappt, uppdateras i stort sett varje dag, sköter sig självt.
Har aldrig upplevt problem med det.

Edit: Har aldrig behövt stänga av Nod 32 för att det blockerar någonting. Vet dock inte mycket om supporten då jag aldrig varit i kontakt med dem

//Niclas

ubbe_nilsson:
Har använt avast i flera år utan ngt problem. Gratis för privatanvändare. Tar ingen märkbar kraft fr datorn.
http://www.avast.com/

Razeers:

Rekomenderar också NOD 32!

Märks knappt, uppdateras i stort sett varje dag, sköter sig självt.
Har aldrig upplevt problem med det.

Edit: Har aldrig behövt stänga av Nod 32 för att det blockerar någonting. Vet dock inte mycket om supporten då jag aldrig varit i kontakt med dem

//Niclas

Helt rätt! Nod32 har flutit på så bra att jag aldrig behövt kontakta någon support för hjälp. Och kan bekräfta att de uppdaterar sig själv varje gång de kommer en ny uppdatering, och uppdateringar kan komma några stycken per dag ibland. Rekommenderar att du testar dem!

Navigation

Up one level

Next page