W7 och FS9 add on

(1/1)

SAS1148:
Hej.
Jag har installerat Win.7 professional 64-bit på min dator och nu när jag försöker lägga till sceneryn fungerar det inte. Gör precis som man brukar göra att går in i och väljer add on scenery och sen väljer vilken mapp jag vill ha och sen ok. Men det vill inte ta mappen och lägga till den.
Är det någon som vet vad det kan vara för problem, är det någon inställning i W7 som måste göras.
Tackar för alla tips

//Axel Westermark

Hagrido:

Hej.
Jag har installerat Win.7 professional 64-bit på min dator och nu när jag försöker lägga till sceneryn fungerar det inte. Gör precis som man brukar göra att går in i och väljer add on scenery och sen väljer vilken mapp jag vill ha och sen ok. Men det vill inte ta mappen och lägga till den.
Är det någon som vet vad det kan vara för problem, är det någon inställning i W7 som måste göras.
Tackar för alla tips

//Axel Westermark

Jag har samma problem. När jag har markerat mappen som ska läggas till och sen trycker på OK får jag trycka bredvid den mappen jag valt. Alltså på den ytan där du bläddrar fram rätt mapp. Då lägger den till sceneryt som vanligt.

kitte:
Jag stötte också på detta problem när jag började installera i W7, hittade ett lite krångligt sätt att kringgå det, men valde istället att göra som jag gjort när jag installerade på wim WinXP burk, dvs använder SCM2004 som är en utility skriven av Hans Hartmann. Den används alltså för att installera scenery add-ons i FS9 och förenklar jobbet avsevärt.

Razeers:
Hade detta problemet i Vista precis, som du nog sett i min tråd! Det roliga var att problemet försvann när jag raderade min scernery.cfg från mappen i program. Och den kom aldrig tillbaka, så jag måste lägga till allt manuellt, men det fungerar  (ps, ska ni göra de, så gör en backup på filen, ds)

SAS1148:

Jag stötte också på detta problem när jag började installera i W7, hittade ett lite krångligt sätt att kringgå det, men valde istället att göra som jag gjort när jag installerade på wim WinXP burk, dvs använder SCM2004 som är en utility skriven av Hans Hartmann. Den används alltså för att installera scenery add-ons i FS9 och förenklar jobbet avsevärt.

Ok. Låter bra det. Genom att du har använt SCM2004 har det fungerat att lägga till Sceneryn för dig?

Mvh
Axel

Navigation

Up one level