Tre lätta

<< < (13/18) > >>

Martin Loxbo:
Beijing i en gammal version då, numera ligger nämligen 36R mitt i flygplatsen. På högra sidan av bilden där vi bara ser ett fält ligger nya terminalen och RWY 01/19.

SAS1148:
Trevligt . Det kommer upp en bild under kvällen

Kestrel:
Citat från Martin:

"Beijing i en gammal version då, numera ligger nämligen 36R mitt i flygplatsen. På högra sidan av bilden där vi bara ser ett fält ligger nya terminalen och RWY 01/19."

Been there - seen that - IRL.

Erik

[ Attachment not found - or removed ]

SAS1148:
Hej igen.
Nu kommer mitt andra bidrag.

[ Attachment not found - or removed ]

Lycka till

P.S Staden vi söker har samma namn som en välkänd maträtt

Kestrel:
Inget riktigt svar men lite tankar kring Din svåra bild Axel!

"Samma namn" som i Hamburg, hamburgare kanske? Bilden ger lite associationer åt det hållet med två banor som korsar varandra i nästan rät vinkel. Och inflygningen över stadsbebyggelsen stämmer väl också hyfsat med hur det kan se ut när man landar på EDDH Fuhlsbüttel bana 05.

Men jag tvivlar ändå mycket på att det är rätt..., det borde synas att banorna korsar varandra.

Jag har använt Google Earth för att kolla mina funderingar kring frankfurterkorv, parisare och wienerschnitzel.  Wien passar faktiskt bäst vad gäller bansystemet men den aktuella inflygningen borde då gå över öppen åkermark.

Skagenröra kan väl inte komma på fråga och Budapeststubbe är ju en tårta och ingen maträtt. Så???

Tänker vidare,
Erik

Navigation

Up one level

Next page

Previous page