Windows XP problem

(1/4) > >>

Adam:
Fick problemet i lördags. sätter igång datorn och den starta normalt sen kom *Windows har stött på ett problem antingen har du gjort ändringar i program eller maskinvaran* och det har jag inte, så kan jag trycka aningen:

Starta windows i felsäkertläge
Starta windows i felsäkertläge med internet
Starta windows i felsäkertläge med kommandotolk

Starta windows normalt
Starta windows med dom senaste fungerande filerna

Har försökt alla men när det kommer upp Windows xp layauten med tanke grejen så åker den ett varv sen tvärnit vid ett och ett halvt varv och datorn startar om sen börjar det om med samma prosedur på nytt. har försökt att "radera" hårdisken för att sen mata in ett nytt windows xp med detta går inte.

Hur ska man göra? Har för mig att jag fick upp en ruta and virus eller nått *En skadlig fil har tagits bort från din dator klicka ok för att fort* men är inte säker på vad det var för fil. och är detta nu ett virus som tar bort nån windows fil vill jag ge ut en varning! och nej var inte ute på nån konstig sida.

Razeers:
Väldigt underligt. Hoppas du inte har många viktiga saker på hårddisken, ifall du måste rensa den helt. Men det jag inte förstår är att felsäkert läge borde fungera trots det som hänt, mycket underligt. Ska tänka efter lite nu under natten och återkomma imorgon ifall jag kommit på något, ifall inte någon är före eller du löser det själv

Adam:

Väldigt underligt. Hoppas du inte har många viktiga saker på hårddisken, ifall du måste rensa den helt. Men det jag inte förstår är att felsäkert läge borde fungera trots det som hänt, mycket underligt. Ska tänka efter lite nu under natten och återkomma imorgon ifall jag kommit på något, ifall inte någon är före eller du löser det själv

Det tycker en datakunnig kompis med han trodde att nån trojan mask hadde tagit bort Windows 32? filen.
det ända jag har är FS så så mycket går inte förlorat

Razeers:

Det tycker en datakunnig kompis med han trodde att nån trojan mask hadde tagit bort Windows 32? filen.
det ända jag har är FS så så mycket går inte förlorat

Tur då. Kan du testa att köra windows i boot-läge och sedan rensa hårddisken och då på nytt installera XP? Mycket viktigt att du gör en formateringen INNAN!

Adam:

Tur då. Kan du testa att köra windows i boot-läge och sedan rensa hårddisken och då på nytt installera XP? Mycket viktigt att du gör en formateringen INNAN!

Funkar inte det häller. det ända jag kommer in på är settup menyn och inte bootmenyn när man ska trycka F10 F11 eller vilka det var.

Navigation

Up one level

Next page