SAS rutter Arlanda/Linate och Malpensa/Köpenhamn?

(1/1)

conversed:
Mors!

Ska åka från Göteborg till Milano med SAS i april, och för att göra det bästa av själva flygandet så åker jag dit via Arlanda till Linate (SK689) och hem från Malpensa via Köpenhamn (SK688).

Poängen med det är givetvis att få in maximal exponering av olika fpl-typer och flygplatser =) Enligt bokningen så kommer jag hinna med B737, MD80 och A321 på en och samma resa och det är ju inte illa på en så kort tripp om det nu blir så.

Men, min fråga är om det är någon som vet vilken rutt SAS flyger för ESSA/LIML och LIMC/EKCH? Har letat i lite ACARS-loggar men inte hittat något...jag menar, det är ju nästan lag på att simulatorflyga resor man gör IRL  

fsalo:

...nästan lag på att simulatorflyga resor man gör IRL  

Vaddå nästan??

scandinavian:
Snacka med kapten när du landat och fråga vilken rutt ni flög och skriv ner den.

Nippegubbe:
Prova och se om du kommer åt den här tråden http://www.scandinavian-va.net/discussion/index.php?topic=604.0
Jag har inte läst igenom hela tråden så jag vet inte om svaret på din fråga finns där, en vild chansning.

SAS1148:
Hej.
Vet inte om jag har förstått fråga riktigt men tror det. Jag vet inte riktigt om det finns något sätt man kan se direkt vilken route planet flög men flög själv ESSA-LIMC SK2689 jumpset när de fortfarande flög till Malpensa från Arlanda och då flög de ifall på ditvägen "NOSLI UN850 ODINA". Tror inte den har ändrats något på vägen men kan inte lova.

Sen skulle jag kunna tro att LIMC-EKCH ser ut på detta sätt: ABESI UN851 GESKA UT57 CDA.  Det som jag ifall vet till nästan 100% är att de använder ABESI som DEP. Men kan bli lite olika.
Hoppas detta hjälpte

//Axel Westermark

Navigation

Up one level