Ny dator (återigen)

(1/1)

Nigge:
Nu börjar jag återigen fundera över att lägga lite pengar på en ny dator.

Det datorn främst ska vara till är FS9 och FSX, så det vore bra om dessa fungerade
Däremot så behöver det absolut inte vara någon "superburk", jag tycker att det har blivit en enda stor djungel så någon av er kunniga kanske kan skänka lite ljus vad man behöver?

Jag har ingen större lust att skruva ihop datorn själv, om det inte absolut krävs, så ett paket vore helt klart att föredra.

Jag har kollat på netOnnet och dustin men tycker mest det är en enda djungel som sagt.

Kom gärna med förslag!
(jag kan tänka mig att lägga högst omkring 10 000)
/Niklas

Putte:
Nu finns det ju visserligen ingen dator som FSX kommer att funka "super bra" på, inte ens värstingarnas värsting.. Helt beroende på Micro$ofts lathet.   

För 10.000:- borde du ändå kunna få en mycket bra dator som klarar av alla övriga spel på mycket höga inställningar.

Det jag skulle rekommendera är att du (med lite hjälp förstås!) plockar ihop dina egen dator på Inet.se (där du kan lägga till montering av delarna för 795:- (+fri frakt!)). Jag skulle sedan även rekommendera dig att sätta ihop delarna själv, först och främst så spar du 800:- som du kan lägga på ett bättre grafikkort, bättre/ytterligare hårddisk eller bara spara och köpa glass för till sommaren.

Om du orkar vänta några dagar så hjälper jag dig gärna med att sätta ihop en liten varukorg (är mitt uppe i att flytta), men annars så kanske någon annan kan hjälpa dig?

Hursomhelst så rekommenderar jag dig att kika in på http://sweclockers.com

/Patrik

Nigge:
Tack för tipset, och kolla hemskt gärna in en lista när du får tid över, känns däremot inte så aktuellt att montera själv, dels för att jag börjar bli fö lat att hålla på och montera fläktar o allt, så då är det nog värt kronorna att få det ihopmonterat, en överdrivet stor disk är heller inget som spelar så stor roll då jag ändå har det mesta på extern disk, så där kanske man kan spara in lite på, nåja tack för hjälpen och ni andra får hemskt gärna komma med förslag ni också!:)

Navigation

Up one level