BAW248 Rio de Janeiro - London Heathrow

(1/2) > >>

nighty142:
Hej hej! Här kommer senaste flygningen med BA från Rio till London. Flögs natten till idag (måndag) och var helt klart en rolig flight!

[ Attachment not found - or removed ]
Här efter pushback. Vädret bakom ger lite hints på hur utflygningen från Rio skulle gå till (hoppigt).

Starten gick lungt till från bana 10, följt av en vänstersväng.

Runt omkring oss ligger häftiga cumulus moln, framför mig hade jag stora CB-moln som jag med hjälp av väderradarn lyckades parera. Fick deviera nästan 10 grader från den ursprungliga rutten på väg upp till marschhöjd. (38000 fot)

Man känner sig lite liten när man ser hur lång faktiskt rutten är, tur är att jag för det mesta kommer sova. Noga uträknat att landa innan det är dags att åka till skolan i verkliga livet 

Gigantiska moln som tornar upp sig omkring en, fick kämpa för att hålla mig fri från molnen men hoppigt var det ändå.

Sedan var det dags att börja sitt sjunk mot London, beräknad landningstid 07:15z, en flygtid på totalt 10:15.

Ännu en av många tidiga morgonankomster på Heathrow.

På final till 27R, terminal 5 ligger nästan i banändan så det fick bli en lugn inbromsning.

Här på plats ännu en gång på terminal 5.

----------

Tack för att ni tittade  (vissa bilder kanske hade lite krass kvalité, fick dra ner kvalitén för att komma in under 200kb spärren)

jojje:
Så ***** härliga bilder! Vad använder du för slags "routeplanner"?

Nexus82:
Det var en fin långbenare det där!
Har alltid gillat dina bilder och flygningar. 
Kul att du fick landa också!
Flög själv Peking - Frankfurt igår och vid OM för bana 07L så stänger FS av sig efter 9:30hr i luften 

Jorge, det där ser ut som FS Nav.

nighty142:
Tackar tackar! Kul att höra. Ska försöka bli bättre på att posta bilder här, har FSScreen igång varje flygning nu. FSNavigator var det ja, använder det inte operativt utan har det mest som en schysst kartöverblick när jag flyger. Färdplanerar gör jag det mesta i FSBuild 

Flög själv Peking - Frankfurt igår och vid OM för bana 07L så stänger FS av sig efter 9:30hr i luften 

Suck, va tråkigt!

SAS1148:
Trevliga bilder som vanligt  . Alltid trevligt att se lite från andras resor.

Det var en fin långbenare det där!
Har alltid gillat dina bilder och flygningar. 
Kul att du fick landa också!

Jorge, det där ser ut som FS Nav.

Niklas var det du som var DLH721? Om det var du så var det jag som var DLH2LF som hela tiden låg lite framför dig

//Axel Westermark

Navigation

Up one level

Next page