FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.09.17, 09:54

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Puska-Pilotit
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 6 7 [8] Reply Print
Author Topic: Puska-Pilotit  (Read 19591 times)
Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2374
Date Registered: 12.01.03

Re: Puska-Pilotit
« Reply #140 on: 12.11.11, 10:28 »

Taas hyviä kuvia,tuo säätinanne on tyypillistä näihin aikoihin alaskassa,
onko luonto näyttänyt mahtinsa kun on UN kone lähetetty asialle
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1861
Date Registered: 14.02.05

Re: Puska-Pilotit
« Reply #141 on: 12.11.11, 11:32 »

Taas hyviä kuvia,tuo säätinanne on tyypillistä näihin aikoihin alaskassa,
onko luonto näyttänyt mahtinsa kun on UN kone lähetetty asialle

Juu - siellä riehui talvimyrsky aivan oikeasti alkuviikosta - sen vuoksi operaatio.

Jaakko Koponen
Offline Offline

Posts: 542
Date Registered: 05.03.07

Re: Puska-Pilotit
« Reply #142 on: 17.12.11, 16:07 »

Viikko aikaa jouluun ja Montanan vuoristossa alkaa olla rangereilla eväät vähissä. Lähin kauppias Kalispelin kaupungista saa tehtäväkseen viedä USFS Spotted Bearin rangereille kinkkua ja lisää patruunoita harmaakarhujen varalta. Carenado Bush, Rex, FTX CRM sekä näytönohjain päivitetty GTX560 Ti DirectCUII TOP malliseksi. Hyvin tuntuu vanhan polven neliytiminen Q9650 kiskovan Cessnaa eteenpäin. FSX on siirretty Seagaten 250GB Momentus kovalevylle, jossa on sisäänrakennettu SSD osio. Näppituntumalla latausajat ovat kyllä lyhentyneet. FPS parani myös selvästi vanhaan HD4850 verrattuna.

Aamu koittaa ja kone on valmiina Kalispeli Cityn kentällä.
[ attachment removed / expired ]


Suunta kohti itää ja sitten seurataan järveä, jonka päästä Spotted Bear pitäisi löytyä.
[ attachment removed / expired ]

Laippoja alas ja vauhti alas.
[ attachment removed / expired ]

Siellähän kenttä on.
[ attachment removed / expired ]

Kone seis ja odottamaan rangereiden saapumista.
[ attachment removed / expired ]



Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1861
Date Registered: 14.02.05

Re: Puska-Pilotit
« Reply #143 on: 17.12.11, 16:42 »

Sinullahan oli mallikkaan selkeä sää  Shocked Mitä nyt viimeaikoina testimielessä olen tuolla päin lennellyt, niin eteensä ei tahdo nähdä mitä nyt Idahossa (KJER) sää pysyi vähän aikaa selkeänä muuttuen huonompaan suuntaan länteen lennettäessä.

Hyvät kuvat ja ukot saivat tarvikkeensa - bueno..

Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Puska-Pilotit
« Reply #144 on: 18.12.11, 07:07 »

Moro!

Jaskalta pirun hienot kuvat  thmbup

Harri



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2374
Date Registered: 12.01.03

Re: Puska-Pilotit
« Reply #145 on: 15.01.12, 18:12 »

Lopusivallus puskalennosta.
Kone on niitä pahaimpia mitä rahalla saa vaikeisiin tilanteihin

suoraan ropellin edessä on kenttä vaikei sitä kunnolla näe
[ attachment removed / expired ]

näyttää olevan laituri vesikoneillekin
[ attachment removed / expired ]

ei ole ainakaan tungosta
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

viimenen kuva, kyllä se on nätti
[ attachment removed / expired ]
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1861
Date Registered: 14.02.05

Re: Puska-Pilotit
« Reply #146 on: 16.01.12, 10:40 »

Mikä kone Pepellä on käytössä? Siistejä otoksia...

Aslak Sorsa
Offline Offline

Posts: 20
Date Registered: 24.01.11

Re: Puska-Pilotit
« Reply #147 on: 16.01.12, 11:03 »

Vaikuttaa Pilatus Porterilta.
Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2374
Date Registered: 12.01.03

Re: Puska-Pilotit
« Reply #148 on: 16.01.12, 12:59 »

Vaikuttaa Pilatus Porterilta.


niinhän se on
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1861
Date Registered: 14.02.05

Re: Puska-Pilotit
« Reply #149 on: 05.08.12, 16:10 »

Vaihteeksi retki, joka meni lopulta niin, että jouduin jäämään kohdekentälle vuoleskelemaan uutta potkria päästäkseni takaisin. Onneksi korpikentällä on sattumoisin viihtyisä juottola, jossa voi ensin parannella henkisiä kolhujaan ennen töihin ryhtymistä.

Matka alkoi Port Hardysta (CYZT) suuntautuen Wetwood Inn-nimiseen korpikylään Knight Inletin perukoilla. Tuossa kylässä on niinkin hulppean pitkä kiitorata kuin 200 jalkaa - hmmmmm... Niin tai näin, en kuitenkaan törmännyt mihinkään, mutta tulin hippusen liian kovaa alas ja niin - kyseessä oli ensivisiittini tuolla (pieni puolustus) ja tein ennen laskeutumista ylilennon, kuten kuuluukin, mutta pilotin vikahan tuo onnettomuus oli. IRL en titenkään olisi yrittänyt alas kun näin, että ei tämä nyt ihan putkeen mene ja nyt ollaan toivotaan - toivotaan tilanteessa.

Pieni katsaus sijaintiin ja reittiin noin karkeasti piirrettynä. Marssikorkeus oli siinä tuhannessa jalassa, nopeus n. 68-70 kn ja sää oli oikein leppoisa näkyvyyden ollessa mitä parhain - 14 astetta C lämpöä ja tuulta paikasta riippuen suuntaansa muutellen 2-5 solmua.



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2374
Date Registered: 12.01.03

Re: Puska-Pilotit
« Reply #150 on: 05.08.12, 16:49 »

Oli se hyvä että ehjänä tulit alas, ton ropellin sä veistät tollai vaan, oli sulla kait kirves mukana?
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1861
Date Registered: 14.02.05

Re: Puska-Pilotit
« Reply #151 on: 05.08.12, 18:20 »

Tottahan perusvarusteet pitää olla mukana, mutta koska painon kanssa pitää aina olla tarkkana, niin valikointi on tärkeää. Ja joo - eiköhän korpikentän miehiltäkin löydy monen moista tarvekalua...

Jaakko Polet
Offline Offline

Posts: 960
Date Registered: 17.07.10

Re: Puska-Pilotit
« Reply #152 on: 05.08.12, 22:15 »

Mistä sä Rolf ton sceneryn hommasit?

Canon EOS 60D,18-55mm IS EF-S,24-105/4 IS USM L 70-200/4 IS USM L
koettu: OUL HEL TKU LAX MDW SAN AMS FCO WAW JFK ARN CPH MUC VIE SZG NCE LPA LHR VAA LLA KUO JYV MXP GVA CTA REG NAP CIA RMI TMP VCE LCY STN KTT RVN KEM OSL FRA TGL MYF EVE SJV LKN SOJ SUF KRK KRN ENF LIRU EFAH EFPA EFPU EFME EFLA EFKO EFRH EFML EFJM EFNU EFKN EFVT EFAL EFHF ORD PHL OSH MKE PEK tulossa:CPH MXP OSL | PPL(A) |
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1861
Date Registered: 14.02.05

Re: Puska-Pilotit
« Reply #153 on: 06.08.12, 07:59 »

Täältähän niitä löytyy vino pino, mutta vaatii alleen ORBX:n PNW & PFJ .

Lue ja etsi tuolta. Sieltä löytyy kaikki tarvittavat ohjeineen ja objektikirjastoineen.

Kaikki freewarea:

http://return.mistymoorings.com/

Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Puska-Pilotit
« Reply #154 on: 06.08.12, 08:44 »

Hieno kuvasarja ja mielenkiintoisen näköisiä nuo puiset vanhat tuvat. Tuo sammalkattoinen on kiinnostava. Tuommoinen pitää joskus väsätä.
Pitänee ruveta katselemaan jostain sammalkattoja tekstuureja varten.

Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1861
Date Registered: 14.02.05

Re: Puska-Pilotit
« Reply #155 on: 06.09.12, 18:13 »

Pieni täydennysretki kullankaivajille Alaskan suurimmalle valtaukselle Bronson Creekiin (CAB5) lähtöpaikan ollessa Wrangell (PAWG). Kaivajat tarvitsivat kaikenlaista pienempää koneenosaa ja muonatavaraa ja ne toimitettiin heille viipymättä, koska heillä ei ole aikaa nysväillä jouten seisottaen koneitaan - talvi tulossa...

Toimitus tehtiin Beaverilla.


[ attachment removed / expired ]

Tuulen suunta sopiva, kuten tuulipussista näkyy.


[ attachment removed / expired ]

Kohti matkakorkeutta eli 1200 jalkaa.


[ attachment removed / expired ]

I Follow River eli IFR alaskalaisittain.


[ attachment removed / expired ]

Näkyvyys ei täällä aina ole parasta A-luokkaa, mutta ei tässä mitään hätää ole, sillä tuo vaihtuu Alaskassa suuntaan tai toiseen melko nopeasti.


[ attachment removed / expired ]

Tuosta mennään loivasti vasemmalle ja näkyvyyskin on taas parempi.


[ attachment removed / expired ]

Leppoisaa köröttelyä...


[ attachment removed / expired ]

Tuolta sitten vastaavasti oikealle ja sen jälkeen ei kohteeseen enää pitkästi olekkaan.


[ attachment removed / expired ]

Kuten sanottu - siinähän se jo onkin. Jotta pääsin lähestymään kenttää suoraan piti minun käydä kauempana kääntymässä. Tilaa ei liikoja ollut, mutta riittävästi kuitenkin


[ attachment removed / expired ]

Lähestyminen ja suunnan haku.


[ attachment removed / expired ]

Sama parin kuvan kertomana ulkopuolelta...


[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]

Hallitusti alas. Kiitorata on kullankaivajien oma tekemä ja oikein hyvässä kunnossa.


[ attachment removed / expired ]

Leveyttäkin löytyy vaikka isommalle koneelle.


[ attachment removed / expired ]

Kaivinkoneet täydessä työssään. Ovat muuten animoituja näin sivumennen sanottuna.


[ attachment removed / expired ]

Siellähän se valtauksen omistaja jo odotteleekin koneenrisansa kanssa, joka ei tällä hetkellä kuulemma toimi.


[ attachment removed / expired ]

Sitten olikin vuorossa lastin purku ja muut asiaan liittyvät bisnekset, jonka jälkeen pikaisesti kotiin ennen kuin pimeys iskee.


[ attachment removed / expired ]

Esa Sulanko
Offline Offline

Posts: 2338
Date Registered: 28.06.05

Re: Puska-Pilotit
« Reply #156 on: 07.09.12, 08:14 »

Voi pojat!
Kylläpä te teette hienoja kuvia jokainen.

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: Puska-Pilotit
« Reply #157 on: 07.09.12, 17:34 »

Tulipas sitten heitettyä tämmönen legi:

Tänään lennetään Cessna C206 Stationair 6 II N286DL:lla, joka on varustettu rahtilaajennuksella ja pyörien suojilla.
Reittinä on Aniak PANI - 47 Creek PAFS
Reitti ei mene tavallisia waypointteja pitkin, vaan on tehty sen mukaan että ensin seurataan pientä jokea (tai pikemminkin puroa) ja sen jälkeen lennetään solia pitkin.
[ attachment removed / expired ]

Kuormana on minä + 3 kaivoksen työntekijää ja noin 210 kiloa rahtia, lähinnä ruokaa tuonne 47 Creekin kaivoksen työväelle.

Kone lähtevien alueella Aniakissa. Aika vähän trafiikkia vaikuttaisi olevan.
[ attachment removed / expired ]

Sitten virtoja päälle ja testaukseen:
[ attachment removed / expired ]

Rullaati rullaati...
[ attachment removed / expired ]

Holding pointilla koekäyttö, ja sitten eikun ilmaan!
[ attachment removed / expired ]

Ilmassa ja käännellään kohti reittiä
[ attachment removed / expired ]

Sitten se vaikeus. Pitäisi löytää pieni joki mitä lähteä seuraamaan oikeaan suuntaan, mutta niitä onkin useampi...
No, oikea kuitenkin löytyi:
[ attachment removed / expired ]

Turvallisesti matkalentokorkeudessa ja seuraillaan jokea kohti vuoristoa
[ attachment removed / expired ]

Jokiosuus menty ja suunnataan kohti solaa
[ attachment removed / expired ]

Päästiin solaosuudelle
[ attachment removed / expired ]

Käännellään..
[ attachment removed / expired ]

Päästiin laaksoon, sen jälkeen vielä vähän matkaa solissa ja sitten lasku
[ attachment removed / expired ]

Onpas ahdas paikka.. NÄÄH kyllä me siitä selvitään  Cheesy
[ attachment removed / expired ]

Tokaks vika pieni laakso ennen kun päästään solista pois aukeammalle
[ attachment removed / expired ]

Viimenen...
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten vaan ulos solista, lentoaikaa jäljellä muutama minuutti
[ attachment removed / expired ]

Ylilento ennen laskua
[ attachment removed / expired ]

Käännellään kohti loppuosaa
[ attachment removed / expired ]

Viimeset pinnistykset.
Vähän huono finaali kieltämättä, vauhtia on ja korkeutta, mutta peräsintä ja aileronia vaan niin tullaan alaspäin nopeasti mutta hitaasti  Wink
Niin ja tuon virheenhän voi kaataa suoraan sään ja uuden kentän niskoille...  Grin
[ attachment removed / expired ]

Turvallisesti maassa ja rullaati rullaati..
[ attachment removed / expired ]

Parkissa, matkustajat päästetty ulos ja rahtia puretaan.
[ attachment removed / expired ]

Lento turvallisesti ohi, matka aika oli noin 40 minuuttia. Kiitämme että lensitte kanssamme, ja toivomme teitä asiakkaiksemme myös uudelleen tai jotain sinne päin Cheesy
On muuten hieno kone tuo C206, tällä yksilöllä ainoastaan muutama tunti mutta omalla Tango-Romeolla lennetty simussa reilu 25h.
Melkoinen pläjäys kuvia kieltämättä...

Topias Rossi


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1861
Date Registered: 14.02.05

Re: Puska-Pilotit
« Reply #158 on: 08.09.12, 08:43 »

Kaivoshuolto pelaa - olet näämmä perustanut kilpailevan yrityksen  Grin No mahtuuhan noita...

Pages: 1 ... 6 7 [8] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1