Arvaa auto

<< < (341/379) > >>

jari58:
Quote

Eli oikein kun pilkkua viilataan niin se on silloin Volvon fraseologian mukaan B27A. Sama kone jos löytyy Peugeot'n nokalta niin se tuntee nimen ZM112. 


Ja Peugeot oli siis 604. Rellu kuului samaan klaaniin, eikö vain, Orvo?

MGPekka:
Quote

Ja Peugeot oli siis 604. Rellu kuului samaan klaaniin, eikö vain, Orvo?
Ja jos vielä lisää viilataan pilkkua, niin eka Peugeot, jossa ao. kone oli, taisi totella mallimerkintöjä 504 Coupé / 504 Cabriolet. 604 ja Rellu 30 tulivat sitten tuonnempana. Aika ovelaa, että kysymys/vastaus Volvo-proton kuutoskoneesta lähti rönsyilemään moottorin tyyppimerkintöihin.......

jari58:
Quote

Ja jos vielä lisää viilataan pilkkua, niin eka Peugeot, jossa ao. kone oli, taisi totella mallimerkintöjä 504 Coupé / 504 Cabriolet. 604 ja Rellu 30 tulivat sitten tuonnempana. Aika ovelaa, että kysymys/vastaus Volvo-proton kuutoskoneesta lähti rönsyilemään moottorin tyyppimerkintöihin.......


Lienee melko tyypillistä tällä forumilla...

ovalila:
Quote

Ja jos vielä lisää viilataan pilkkua, niin eka Peugeot, jossa ao. kone oli, taisi totella mallimerkintöjä 504 Coupé / 504 Cabriolet. 604 ja Rellu 30 tulivat sitten tuonnempana. Aika ovelaa, että kysymys/vastaus Volvo-proton kuutoskoneesta lähti rönsyilemään moottorin tyyppimerkintöihin.......


Pekalla ihan selkeesti tietoa aiheesta. ZM112 oli se kaasutinmoottori jossa yksi yksikurkkuinen Solex kaasutin jonka kaverina toinen alipaineohjattu kaksikurkkuinen. 124 hevosvoimainen "säästö" malli jossa yksi kappaletta kaksikukkuisia Weber 34 TBISA kaaasuttimia on taas puolestaan ZM114. Se isompi ruiskumalli joka on sama kuin Volvon B28E on sitten ZNJK. 

Nää rönsyilyt on joskus ihan parasta antia,  nyt vaan tuli vähän viiveellä kun meni viikonloppu mopon  kanssa tien päällä kolutessa.

Niin ja se moottorin perusrakennehan tunnetaan nimellä PRV eli Peugeot/Renault/Volvo, tai joskus valmistajatehtaan nimellä Douvrín moottori. 

TOC:
Quote

Niin ja se moottorin perusrakennehan tunnetaan nimellä PRV eli Peugeot/Renault/Volvo, tai joskus valmistajatehtaan nimellä Douvrín moottori. 



Juu,ja mm näiden moottoreiden takia on otsatukkani ohut.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page