Köp av ny burk för FSX

<< < (4/4)

othic:
nu har det dykt upp ett problem grafikkort verkar inte finnas i lager varken hos inet eller leverantören (kommer 1a april enligt rykten) så nu undrar jag vilket kort ska jag skaffa istället eller bör jag vänta

snillet:
har du inte lust att vänta tills det kommer in i lager kan du köra på 2st 5770 i Crossfire. Det blir ungefär samma pengar men något bättre prestanda än 5850.
Nackdelen blir ju då att två grafikkort drar mer ström, vilket inte ska va nå problem med det nätaggregatet du har

ggustavsson:

har du inte lust att vänta tills det kommer in i lager kan du köra på 2st 5770 i Crossfire. Det blir ungefär samma pengar men något bättre prestanda än 5850.
Nackdelen blir ju då att två grafikkort drar mer ström, vilket inte ska va nå problem med det nätaggregatet du har

Nackdel att FSX inte har nån nytta av dubbla grafikkort när det gäller prestanda, samt att FSX inte ger så bra prestanda med ATI kort oavsett modell,
men kommer ju inte bli dåligt + massa andra spel presterar bäst med tex 5850/5870 eller dubbla 5770 och på gång är ju 5830 också
som kommer vara snäppet bättre än 5770.

othic:
usch va jobbigt jag börjar få ett akut behov av en ny burk då grafikkort har börjat strula (tar 30min innan jag får bild)

snillet:
Dock skulle jag inte satsa på 5830 då du inte får särskilt mycket för pengarna. På http://www.sweclockers.com/artikel/6231-radeon_hd_5830 går det att läsa att 5830 drar mer ström och ger en aning mer fps än ett 5770.

Och är det panik kanske du kan försöka hitta nåt billigt grafikkort på blocket att ha så länge. Sen i April kan du ju beställa hem ett 5850.
Men man ska inte förvänta sig nån superprestanda av ett billigt kort men du lär ju få bild direkt iallafall, inte efter 30 min

Navigation

Up one level

Previous page