TS

(1/2) > >>

Per57:
Hej alla.
Då var jag tillbaka på IVAO igen. Har installerat IVAC och även Aye of IVAO för att hålla lite koll. Med i installationen följer ju Teamspeak client.
När jag senast hade Aye...installerat så kunde jag gå in för att lyssna på radiokanalerna, den anslöt sig själv till den kanal jag ville lyssna på.
Men......nu när jag försöker så får jag ingen kontakt med ngn server. Någon som känner till detta problem?
MVH Per   

mgerner:
Hej Per, kul att se dig tillbaka

För att komma in i TS via IvAe, eller The eye of IVAO, som det heter, så gör följande:

I menyn i IvAe, gå till "Settings" och sedan "General".
Längst ner till höger ser du "Connect to TS". Fyll bara i ditt VID, IVAN-lösenord och callsign (t.ex. "Per", "Per Nilsson" eller liknande), och klicka sedan på "save".

Sedan kan du via kartan klicka på valfri ATC-station och klicka på "join channel", så kommer du in!

Lycka till!

Per57:
Hej Mikael.
Tack för snabbt svar. Jag har varit in på settings, men jag hade fel lösen. Nu är det ändrat men de jag får upp i TS´n är
[20:25:21]Connecting to eu4.ts.ivao.aero ( som i detta fall då..) under det står det:
[20:25:25]]No reply from server
Maybe the server is ofline
or maybe teamspeak is not running on it
Undrar vad det kan vara då.....
Per

Hagrido:

Hej Mikael.
Tack för snabbt svar. Jag har varit in på settings, men jag hade fel lösen. Nu är det ändrat men de jag får upp i TS´n är
[20:25:21]Connecting to eu4.ts.ivao.aero ( som i detta fall då..) under det står det:
[20:25:25]]No reply from server
Maybe the server is ofline
or maybe teamspeak is not running on it
Undrar vad det kan vara då.....
Per

Har du kollat så TS inte blockeras av någon brandvägg?

mgerner:
Som Fredrik sa så kan det vara brandväggen, annars så kan du testa en annan ATC-station som ligger på en annan server.

Navigation

Up one level

Next page