Pages: [1]
|
 |
|
Author
|
Topic: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21. (Read 1859 times)
|
|
Arttu Vattulainen
Offline
Posts: 1340
Date Registered: 09.09.05
|
Tämä siis tänään, tervetuloa! 
|
|
|
|
Niko Pursiainen
Offline
Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05
|
Tapahtuma on alkanut! Helsingissä ja Tukholmassa lennonjohtoa lattiasta kattoon!
|
|
|
|
Joonas Nukarinen
Offline
Posts: 891
Date Registered: 29.10.09
|
Tapahtuma on alkanut! Helsingissä ja Tukholmassa lennonjohtoa lattiasta kattoon!
Lentäjät vain puuttuvat, tai siis ei tuo ~10 lentäjää kovin paljon ole... 
|
|
|
|
Ilkka Linnamäki
Offline
Posts: 489
Date Registered: 03.05.04
|
Hienosti oli johtoa Vantaan rullauksesta Arlandan rullaukseen!  Ilkka
|
|
|
|
Geoff Cooper
Offline
Posts: 775
Date Registered: 25.08.04
|
Lentäjät vain puuttuvat, tai siis ei tuo ~10 lentäjää kovin paljon ole...  Pelkäsivät varmaan huonot säät  Ainakin minulla kaksi hienoa lentoa (unohdetaan sen että aloitin Arlandasta uudestaan kun FS kaatui) ja aika jännittävää tehdä ILS lähestyminen CATII näkyvyydessä hyvällä ATC johdolla. Myös piti vaihdaa kiitotietä 01Rille 9nm kentältä kun joku SAS lento tuli 19Rille ilman moottoreita!! Tässäkin yks kuva ESSAn puolelta. [ attachment removed / expired ] Geoff
|
 My FS9 and FSX run on... i7 2600K @4.8GHz, 1kW PSU, ASUS Sabertooth P67, 16Gb G.skill PC3-17000, XFX Black HD 7970, 2x512Gb OCZ Vertex4 SSD (Win 7 x64 & FS) & 2x1Tb WD Caviar, ASUS Xonar Essence, 2xCrossover 30" LCD in EyeFinity 5120x1600, CH Hardware...and a big smile!
|
|
|
Geoff Cooper
Offline
Posts: 775
Date Registered: 25.08.04
|
Miksi CATII, eihän sää ollut niin huono sentäs?
Eikös se näin: "Category II (CAT II) - Category II operation: A precision instrument approach and landing with a decision height lower than 200 feet (61 m) above touchdown zone elevation but not lower than 100 feet (30 m), and a runway visual range not less than 300 meters (984 ft) for aircraft category A, B, C and not less than 350 meters (1,148 ft) for aircraft category D."
Ainakin minulla Radar ALT oli 180 ennenkun kiitotie tuli näkyviin Arlandassa. Sää tuli kautta HiFiSimin ASA ohjemla - oliko erilaista IVAOin säässä? (Helsingissä sitten myöhemmin oli kaunista) Geoff
|
 My FS9 and FSX run on... i7 2600K @4.8GHz, 1kW PSU, ASUS Sabertooth P67, 16Gb G.skill PC3-17000, XFX Black HD 7970, 2x512Gb OCZ Vertex4 SSD (Win 7 x64 & FS) & 2x1Tb WD Caviar, ASUS Xonar Essence, 2xCrossover 30" LCD in EyeFinity 5120x1600, CH Hardware...and a big smile!
|
|
|
Joonas Nukarinen
Offline
Posts: 891
Date Registered: 29.10.09
|
Joo CAT2 minimit siis aina 200ft-100ft RADIO välillä ja kiitotienäkyvyys (RVR) ei saa olla CAT A-C alle 300m ja D luokalla 350m. Voihan CAT2 lähestymisen ajaa vaikka CAVOK kelissä? Onko sillä mitään käytännön merkitystä ajaako 1 vai 2, kakkosessa vaan vähän pienempi ratkaisukorkeus. Niin jos on pienikin syy kelin puolesta käyttää CAT2 niin why not?
Tota öö ... 
|
|
|
|
Otto Nieminen
Offline
Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06
|
Joo CAT2 minimit siis aina 200ft-100ft RADIO välillä ja kiitotienäkyvyys (RVR) ei saa olla CAT A-C alle 300m ja D luokalla 350m. Voihan CAT2 lähestymisen ajaa vaikka CAVOK kelissä? Onko sillä mitään käytännön merkitystä ajaako 1 vai 2, kakkosessa vaan vähän pienempi ratkaisukorkeus. Niin jos on pienikin syy kelin puolesta käyttää CAT2 niin why not?
Miksei CAT2 kelpuutetuilla koneilla voida muutenkin ajaa aina se kakkonen, ei sillä ettäkö sillä olisi CAVOK säällä mitään merkitystä, mutta miksi menetelmä on nimenomaan ajaa CAT1?
Kyllä CATI on monesti simppelimpi ajaa, ja siinäkin pääsee APn kanssa alimmillaan 50ft AGL. Autolandeja ymmärtääkseni ajellaan säällä kuin säällä, kun laiskat pilotit eivät itse jaksa sorvata (?). CATII vaatii myös usein erilliset odotuspaikat lähteviltä koneilta, joka taasen hidastaa koko toimintaa kun koneet holdaavat valovuosien päässä CATI odotuspaikasta kun Jerkku haluaa ajaa CATII-ilsin. Toisaalta tämäkin on siksi, että huonossa kelissä minimoidaan säteen peittoamiset (+ pilotti ei näe baanalle), cavokissa pilotti näkee kokoajan baanalle ja jos kone lähtee ohi liukupolusta/suuntasäteestä. Mutta päätellen voin todeta, että kai Jerkku voi sen CATII-ILSin ajaa cavokillakin, jos välttämättä haluaa lisätä työmääräänsä 
|
|
|
|
|
Pages: [1]
|
|
|
|
|
|