FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.09.17, 22:39

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.  (Read 1834 times)
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
« on: 02.02.10, 15:43 »



Suomen ja Ruotsin IVAO divisioonat järjestävät yhteistyössä Tukholma-Helsinki Shuttle -tapahtuman lauantaina helmikuun 20. päivä! Lennonjohtoa on tarjolla molemmille kentille. Tapahtuma alkaa kello 18 Suomen aikaa ja päättyy klo 21.

Suositeltavat reitit:

ESSA-EFHK: NTL UN851 MAR UN873 LAKUT /parittomat lentopinnat >F285
ESSA-EFHK: NTL N851 MAR N873 LAKUT /parittomat lentopinnat <F285

EFHK-ESSA: RUNEN UN872 XILAN /parilliset lentopinnat >F285
EFHK-ESSA: RUNEN N872 XILAN /parilliset lentopinnat <F285

Kartat:

ESSA: http://www.lfv.se/sv/LFV/Flygtrafiktjansten/FPC/IAIP/AD-0-4/AD-2/S/

EFHK: https://ais.fi/ais/eaip/html/efhk.htm

Maisemat:

ESSA: http://files.fsnordic.net/?download=731 (ilmainen)
          http://www.aerosoft.com/cgi-local/re/iboshop.cgi?showd,5348541430,10723_1 (maksullinen)

EFHK: http://fisd.fsnordic.net/projects/efhk/ (ilmainen)


Tervetuloa!


PS. Lennonjohtoilmoittautumiset sähköpostitse osoitteeseen fi-tc [miuku] ivao [piste] aero.
Arttu Vattulainen
Offline Offline

Posts: 1340
Date Registered: 09.09.05

Re: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
« Reply #1 on: 20.02.10, 10:03 »

Tämä siis tänään, tervetuloa!  Cool

Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
« Reply #2 on: 20.02.10, 16:17 »

Tapahtuma on alkanut! Helsingissä ja Tukholmassa lennonjohtoa lattiasta kattoon!
Joonas Nukarinen
Offline Offline

Posts: 891
Date Registered: 29.10.09

Re: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
« Reply #3 on: 20.02.10, 18:49 »

Tapahtuma on alkanut! Helsingissä ja Tukholmassa lennonjohtoa lattiasta kattoon!

Lentäjät vain puuttuvat, tai siis ei tuo ~10 lentäjää kovin paljon ole...

 thmbup
Ilkka Linnamäki
Offline Offline

Posts: 489
Date Registered: 03.05.04

Re: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
« Reply #4 on: 20.02.10, 19:04 »

Hienosti oli johtoa Vantaan rullauksesta Arlandan rullaukseen! thmbup

Ilkka

Geoff Cooper
Offline Offline

Posts: 775
Date Registered: 25.08.04

WWW
Re: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
« Reply #5 on: 20.02.10, 21:28 »

Lentäjät vain puuttuvat, tai siis ei tuo ~10 lentäjää kovin paljon ole...
 thmbup

Pelkäsivät varmaan huonot säät Tongue

Ainakin minulla kaksi hienoa lentoa (unohdetaan sen että aloitin Arlandasta uudestaan kun FS kaatui) ja aika jännittävää tehdä ILS lähestyminen CATII näkyvyydessä hyvällä ATC johdolla. Myös piti vaihdaa kiitotietä 01Rille 9nm kentältä kun joku SAS lento tuli 19Rille ilman moottoreita!! Tässäkin yks kuva ESSAn puolelta.

[ attachment removed / expired ]

Geoff


My FS9 and FSX run on... i7 2600K @4.8GHz, 1kW PSU, ASUS Sabertooth P67, 16Gb G.skill PC3-17000, XFX Black HD 7970, 2x512Gb OCZ Vertex4 SSD (Win 7 x64 & FS) & 2x1Tb WD Caviar, ASUS Xonar Essence, 2xCrossover 30" LCD in EyeFinity 5120x1600, CH Hardware...and a big smile!
Geoff Cooper
Offline Offline

Posts: 775
Date Registered: 25.08.04

WWW
Re: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
« Reply #6 on: 20.02.10, 22:42 »

Miksi CATII, eihän sää ollut niin huono sentäs?

Eikös se näin:
"Category II (CAT II) - Category II operation: A precision instrument approach and landing with a decision height lower than 200 feet (61 m) above touchdown zone elevation but not lower than 100 feet (30 m), and a runway visual range not less than 300 meters (984 ft) for aircraft category A, B, C and not less than 350 meters (1,148 ft) for aircraft category D."

Ainakin minulla Radar ALT oli 180 ennenkun kiitotie tuli näkyviin Arlandassa. Sää tuli kautta HiFiSimin ASA ohjemla - oliko erilaista IVAOin säässä? (Helsingissä sitten myöhemmin oli kaunista)

Geoff


My FS9 and FSX run on... i7 2600K @4.8GHz, 1kW PSU, ASUS Sabertooth P67, 16Gb G.skill PC3-17000, XFX Black HD 7970, 2x512Gb OCZ Vertex4 SSD (Win 7 x64 & FS) & 2x1Tb WD Caviar, ASUS Xonar Essence, 2xCrossover 30" LCD in EyeFinity 5120x1600, CH Hardware...and a big smile!
Joonas Nukarinen
Offline Offline

Posts: 891
Date Registered: 29.10.09

Re: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
« Reply #7 on: 21.02.10, 05:54 »

Joo CAT2 minimit siis aina 200ft-100ft RADIO välillä ja kiitotienäkyvyys (RVR) ei saa olla CAT A-C alle 300m ja D luokalla 350m. Voihan CAT2 lähestymisen ajaa vaikka CAVOK kelissä? Onko sillä mitään käytännön merkitystä ajaako 1 vai 2, kakkosessa vaan vähän pienempi ratkaisukorkeus. Niin jos on pienikin syy kelin puolesta käyttää CAT2 niin why not?

Tota öö ... Huh
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO: Stockholm-Helsinki Shuttle, 20 helmikuuta, kello 18-21.
« Reply #8 on: 21.02.10, 08:03 »

Joo CAT2 minimit siis aina 200ft-100ft RADIO välillä ja kiitotienäkyvyys (RVR) ei saa olla CAT A-C alle 300m ja D luokalla 350m. Voihan CAT2 lähestymisen ajaa vaikka CAVOK kelissä? Onko sillä mitään käytännön merkitystä ajaako 1 vai 2, kakkosessa vaan vähän pienempi ratkaisukorkeus. Niin jos on pienikin syy kelin puolesta käyttää CAT2 niin why not?

Miksei CAT2 kelpuutetuilla koneilla voida muutenkin ajaa aina se kakkonen, ei sillä ettäkö sillä olisi CAVOK säällä mitään merkitystä, mutta miksi menetelmä on nimenomaan ajaa CAT1?
Kyllä CATI on monesti simppelimpi ajaa, ja siinäkin pääsee APn kanssa alimmillaan 50ft AGL. Autolandeja ymmärtääkseni ajellaan säällä kuin säällä, kun laiskat pilotit eivät itse jaksa sorvata (?). CATII vaatii myös usein erilliset odotuspaikat lähteviltä koneilta, joka taasen hidastaa koko toimintaa kun koneet holdaavat valovuosien päässä CATI odotuspaikasta kun Jerkku haluaa ajaa CATII-ilsin. Toisaalta tämäkin on siksi, että huonossa kelissä minimoidaan säteen peittoamiset (+ pilotti ei näe baanalle), cavokissa pilotti näkee kokoajan baanalle ja jos kone lähtee ohi liukupolusta/suuntasäteestä.
Mutta päätellen voin todeta, että kai Jerkku voi sen CATII-ILSin ajaa cavokillakin, jos välttämättä haluaa lisätä työmääräänsä  Grin
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1