TS lägger av mitt i flygning

(1/1)

SARman:
Hej,

Har under en månad flugit på IVAO (efter ett uppehåll på ett halvår samt ominstallation och datorstädning). Allt har flutit på utmärkt under den tiden. Men... nu har TS bestämt sig för att mitt under pågående flygning sluta fungera! Det känns som om det kan hända lite när som helst. Text i IVAP fungerar fortfarande. Har haft funderingar på om brandväggen kan ställa till det, men det funkar ju initialt och sedan lägger av efter ett tag så? Jag är ingen fena på brandväggar så felsökning på egen hand är inte mitt förstahandsval
Min setup är FS9, Win7(32bit), D-Link DIR-655 brandvägg.
Ibland säger TS bara "Disconnected" och ibland"[20:25:25]]No reply from server
Maybe the server is ofline
or maybe teamspeak is not running on it"

Hjälp!
Mattias

SARman:
Kan tillägga att jag har sökt här och där efter lösningar och hittat lite map brandväggen, inte hunnit testa dock. Kan brandväggen ställa till det mit i en uppkoppling oxå? Jag trodde den blockerade från början?

Mattias

Nippegubbe:
Jag har inte varit med om att TS krånglar på det sätt som du beskriver. Däremot har IvAp Krånglat och det krånglade på olika sätt beroende på vilket virusprogram jag använde. Vid ett av virusprogrammen jag använde så fungerade IvAp ok till dess att annat flyg kom i närheten och då kraschade IvAp och det berodde på virusskyddet. Jag använder bara Windows egna brandvägg och den har aldrig stört mig. Prova att inaktivera ditt virus och brandvägg och se om det gör någon skillnad.

mgerner:
"No reply from server" låter som att det skulle kunna vara något fel på servrarna, men jag är osäker. 

Navigation

Up one level