TrackIR 4 Pro + lite andra frågor

(1/1)

freddehboy:
Hej

1.)
Jag har en TrackIr 4 och har problem att stänga ner på vanligt sätt. Jag har slagit fast att TrackIr 5 programmet måste köra med visulla eftekter för att kunna stänga av på ett normalt sett. FSX går över i något basic mode men hur kan man bevara visuella effekter?!

2.)
Jag har FSC 8.6 och FSX med TrackIr 4 men ibland när jag använder TrackIr:en så byter den ny helt utan förvarning. Det upphör när jag avslutar FSC. Vad beror det på?

3.)
En av anledningarna till att jag har problem att hålla höjden. Jag har hört att man ska trima planet så att den varken sjunker eller stiger eller trima planet till att göra det man vill utan att man behöver hålla emot! Jag vet att 737 har en tröghet hur har ni era trimmer inställda?

Mvh Fredrik

nelson1989:
den där med trim frågan hörde den ihop med TRACK IR ?    hur som helst du kan ju inte ha TRIM exakt lika dant utan du får pröva dig fram tillls du känner att det är bra.   tillexempel du vill lyfta kraftigt så kanske du trimmar back den lite så du inte måste slita så förbenat mycket i ratten =)  och vise versa om du ska dyka =)   men kanske jag är ute och cyklar nu och jag vet inte vars man sätter punkt och komma  Dyslektiker så om det är nån som störs sig på det så vet ni =)   

freddehboy:
Hej

Vist blir det jobbigt att läsa men jag vet hur dyslexi påverkar människor så jag störs inte av det. Bra att du påtalar det!

Nhä man kan nog inte trima så man flyger exakt på nollan i VS!?

Ha det bra// Fredrik

Navigation

Up one level