TripleheadGo Och touch screens, hjälp att utreda detta behövs

(1/4) > >>

freddehboy:
Hej

Jag vill ha ett bredare synfält i FSX och har tittat på enheten TripleheadGo och har några frågor på det:

1.)
Om man istället köper en skärm med samma upplösning som de tre monitorerna ihop ger det då bättre pretanda i FSX elle får man samma prestanda som TripleheadGo med de tre monitorerna?

2.)
Istället för böket med TripleheadGo och tre monitorer så är det mer sanolikt att jag kommer att byta till en monitor på minst 24 tum med Widescreen och så hög upplösning som grafikkortet klarar. Kommer det att ge märkbart sämre prestanda att ha en högre upplösning?

3.)
Anledningen till störe och bredare synfält är att man se hela cockpiten, i VC då! Vad jag förstått då kommer en 2D cockpit att flyta upp så den täcker hela monitorns bredd vilket inte är att sträva efter, inte sant?

4.)
I VC cockpit blir det väll att man ser hela VC cockpiten på en gång, från höger till vänster än med en 17 tummare i upplösningen 1280x1024?

Bild nedan på mitt nuvarande synfält på max utzoomning!
[ Attachment not found - or removed ]

Visa hur det blir på en 24 tummare med Widescreen. Vad jag vet så klarar FSX widescreen med en liten ändring i cfg fien?!

5.)
Klarar FSX av s.k. tounch screens?

Mvh Fredrik

CoNa:
Med TH2Go så kan du räkna med en fps förlust. Det ska möjligtvis vara om du har SLI som du kan kompensera den större  mängden pixlar som ska beräknas.
Rent generellt så gäller det samma om du tar t.ex en 30" med 2560x1600 upplösning.
När man kommer upp i de höga pixelmängder så är det mycket viktigt med kraftfulla GPUer.

Till det så blir även CPUn högre lastad.

Om du håller dig till HD upplösning (1920x1080) och där under så är det inga större problem med fpsen
såvida du inte har ett äldre grafikkort.

Själv kör jag med en 27" (1920x1080) och har samma fps som med min tidigare  22" (1680x1050) då min GTX275 klarar av belastningen bra och rent pixelmässingt så är det ingen stor ökning.

FSX fungerar bra med touch screen. Kör det själv.

freddehboy:
Hej

Såg ett klipp på youtube om touch screen och blev stum av förvåning att man kann göra så!

Om jag förstår det rätt behöver man inte använda musen för då kan man ju använda näven istället, enklare, inte sant?

Behövs det någon programvara för det?

Mitt grafikkort är en XFX GX280 med en GB minne, är det den upplösningen du rekommenderar för FSX då med mitt kort?

Hur mycket av cockpiten ser du med din 27 tummare? Det är ju huvudorsaken att man byter för att se mer av cockpiten utan att vrida av sig huvudet 

Har FSX stöd för widescreen?

Jag har TrackIr Pro 4 men om det gör det än lättare att se allt på en gång, nästan!

Mvh Fredrik

CoNa:
Japp, det det som är meningen med en touchscreen. Bara att trycka på knappen som du ser på skärmen.
Dock kan det vara lite svårt att träffa rätt när man kör i VC och använder trackir.
Jag har satt upp så att jag har 2d på en undre touch skärm och kör VC på den övre.
Det gör att det blir enklare att träffa rätt då de inte rör på sig hela tiden i takt med huvudrörelserna.

FSX stödjer widescreen och villken upplösning du du vill , bara att sätta in configen.

GTX280 klarar 1920x1080 och även högre upplösningar bra.
Det är när man går upp på riktigt höga upplösningar som det blir med TH2go som det blir svettigt.
3 x 1680 x 1050 är ju trots allt 3 ggr mer pixlar att rendera än 1 st standard 22"

Jag ser bara lite mer av cockpiten är med 22"an då den är 14% bredare (1920/1680=1,14) och 3% högre.
Den stora skillnaden är att allt är större (pga större pixlar) vilket också ger en bättre känsla av att sitta i cockpiten.
enda sättet att få mer "runt om sikt", är fler skärmar dvs th2go eller ATI grafik kort med eyefinity.

freddehboy:
Hej

"Jag har satt upp så att jag har 2d på en undre touch skärm och kör VC på den övre.
Det gör att det blir enklare att träffa rätt då de inte rör på sig hela tiden i takt med huvudrörelserna.
FSX stödjer widescreen och villken upplösning du du vill , bara att sätta in configen."

Vad jag förstår så ger inte en monitor på 24 tum med widescreen likadan effekt på bredden som med  TripleheadGo och tre monitorer, inte sant? Finns det något sätt att fixa så man kan göra så ändå med en 24 tum?

"Jag ser bara lite mer av cockpiten är med 22"an då den är 14% bredare (1920/1680=1,14) och 3% högre.
Den stora skillnaden är att allt är större (pga större pixlar) vilket också ger en bättre känsla av att sitta i cockpiten.
enda sättet att få mer "runt om sikt", är fler skärmar dvs th2go eller ATI grafik kort med eyefinity."

De ATI korten är dyra om man ska ha ett lika bra som min nuvarande? Vad jag också förstår ersätter Eyefinity th2go!?

Mina alternativ är som nedan:

1.)
Jag skaffar th2go med tre monitorer utan widescreen på 17 tum och den upplösningen du har. Då med ett bredare fält har jag bättre synfält och kan klicka på saker med musen. Behöver inte röra skallen lika mycket som nu
för jag ser mer då. Det blir dyrare om man ska ha touch screen på alla. Det kanske blir billigare med:

2.)
För då kan jag köpa en bra monitor på kanske 24-27 tumm med widescreen och touch screen, med bra upplösning. I och med att jag har TrackIr Pro 4 och touch screen så kan jag röra huvudet och trycka på saker ändå!?

Vad jag fårstått så ser man de tre monitorernas ramar hela tiden vilket kanske man störs sig på när man anväder TripleheadGo. Det är kanske är, i mitt fall och med tanke på vad jag redan har, bättre att lägga pengarna på en större och bättre monitor inkluderat de sakerna jag vill ha?!

Mvh Fredrik

Navigation

Up one level

Next page