2ship Swedforce 843 Frösön-Vaernes-Vidsel

(1/2) > >>

FSsweden:
Efter lite data strul som kom jag och lasse i alla fall iväg trots klockan blev natta

Flygningen startades på Frösön, vi var ganska lätta vid start då vi skulle hämta upp lite last i Trondheim för vidare transport upp mot Vidsel basen.
Hade fint flygväder trots snöblandat med låga moln i Trondheim

De lilla som skulle lastas på Frösön är ombord och vi är klara att starta upp

Taxar till bana 12 via Adam..

En schysst snöby syns över storsjö flaket!

Ställer upp

take off in close formation, herkan miljöplanet 

mycket vitt

börjar komma genom molnen..

passerar åre

fin utsikt över fjällen

närmar oss trondheim och ser väggen komma

typiskt med molnen för inflygningen

och där kom de snöblandade regnet!

kort final bana 27

rote 2an landar..

jag parkerar på plats 41

-- och tvåan på 42

lastar in lasten som skall med upp till Vidsel basen

börjar bli klar för starta upp igen

tight men de gillar vi

taxar ut för bana 27, sen hände det något med vårat verkliga väder (fick error) men de kom tillbaka strax innan inflygning mot vidsel i alla fall 

nu snackar vi wingmen 

över norska fjällen upp mot vidsel

lite cool bild på rote tvåan!

Nu fick vi in väderdata (vindar mm funkade från start var just moln och väder som la av) och är påväg ner mot vidsel

flyger mellan molnen..

bankar ner för inflygning på basen

och även här var molnbasen rätt låg med snöfall, men inte alls lika låg och ojämn som i Trondheim

svänger in på final, vi landade splittade

återigen tight gillar vi 

var lite mod på banan som synes, därefter taxade vi in på plattan och stängde ner.

Sjäv så fick man motorproblem på inflygningen till vidsel, närmare bestämt 1,2an la bara av!! men tur i oturen så var man just på plats så de var ingen fara att sätta ner henne fint, men eftersom det var tight och lite sindvind inkl bara motorkraft från högra vingen så blev de lite intressant 
Kl var 0400 när vi landade, men pga motor problemet kunde vi inte starta imorse som planerat. Men nu har mekaniker varit på plats och fixat felet så med lite tur kan vi fortsätta våran resa redan imorgon

Lasse fyller kanske på med lite bilder från sitt säte senare;)
åter från nästa tur...

/Philip Nordlander,

nauwa:
Trevlig bildserie, snygga bilder. Man blir sugen på att installera Herkan i SUL35 så kanske man får se den vid nån onlinekörning framöver 

Martin Loxbo:
Snygga bilder!

Får du Vidselsceneriet att funka bra i FSX? Har hört att det ska vara problem med autogenträd som är i vägen, och det verkar som att byggnaderna inte stämmer riktigt heller (jag känner inte igen byggnaden på sista bilden).

FSsweden:
Tackar!
Johan: de tycker ja du absolut måste göra, men vill inte bli nerskjuten bara

Martin: Vi flög upp dit just pga ditt arbete av ett bra scenery men tyckte byggnaden (som syns) på sista bilden stod läskigt nära banan där
men visst vi har autogen träd på plattor/taxibanor med samt dessa byggnader så vi fick parkera så gott det gick därav inga screens från parkeringen hehe..

/Philip Nordlander,

Martin Loxbo:
Trist, då får jag säga att tyvärr är inte sceneriet kompatibelt med FSX som det ser ut idag, jag var nog lite förhastad där.

Jag har inte FSX själv men om jag skaffar det kanske det blir en uppdatering, den som lever får se...

Navigation

Up one level

Next page