Windows 7

(1/2) > >>

LBQ360:
Hej alla simmare!

Är det någon som vet om Windows 7 fungerar bra med FS9 och FS X ?

LBQ360:
Hej ALLA !

Är det någon som kör FS9 på Windows7?
Jag avser att skaffa en ny dator och det skulle ju vara intressant att veta on FS9 går att köra på Windows 7

Alternativet är annars XP men det känns inte rätt i dessa tider att hålla fast vid XP, då 7:an har fått så bra omdömmen.

Kan någon ge mig ett svar månde?

Hälsningar
Lennart

Razeers:

Hej ALLA !

Är det någon som kör FS9 på Windows7?
Jag avser att skaffa en ny dator och det skulle ju vara intressant att veta on FS9 går att köra på Windows 7

Alternativet är annars XP men det känns inte rätt i dessa tider att hålla fast vid XP, då 7:an har fått så bra omdömmen.

Kan någon ge mig ett svar månde?

Hälsningar
Lennart

Jag väntar på en Windows 7 uppgradering som jag ska använda tillsammans med fs9. Skulle tro de går, då man kan ändra ifall du ska köra spelet i Vista, XP och äldre operativsystem från Windows.

LBQ360:
Tack Tobias!

Jag har även fått info att Windows 7 kan köra både Vista och XP virtuellt så det skall funka.
Nu är det bara att handla en bra väl lämpad dator!

Hälsningar
Lennart

kitte:
Lennart,

inget problem att köra FS9 och FSX på Windows 7. Det finns lite småunderligheter som att några add-ons inte vill köra sin installationsfil under W7, kan uppstå märkligehter  med att manuellt lägga till sceneries och en del annat smått och gott, men ingenting som påverkar din flygning (vad jag noterat i varje fall).

Det brukar väl rekommenderas att man kör FS9 i Windows XP SP2 kompatibelt läge, även om jag själv inte gör det. Även att man högerklickar fs9.exe filen och väljer att filen skall exekveras utan att Aero körs (vilket löst en del grafiska underligheter för mig).

Navigation

Up one level

Next page